شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#مقامات#واشنگتن#سفیر روسیه

آنتونوف: سفارت روسیه در آمریکا در محاصره است

آنتونوف: سفارت روسیه در آمریکا در محاصره است

سفیر روسیه در واشنگتن در گفت وگو با روزنامه آمریکایی پولیتیکو از رد شدن تماس‌های رسمی روسیه توسط مقامات آمریکایی خبر داد و گفت:‌ باید بگویم در واقع در محاصره هستیم.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، ‌ آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در این مصاحبه تصریح کرد:‌ کاخ سفید و سناتورهای آمریکایی هیچ کدام از نامه‌های سفارتخانه را جواب نمی‌دهند و در واقع باید گفت که سفارت روسیه در خاک این کشور در محاصره قرار گرفته است.

آنتونوف در این مصاحبه که روز دوشنبه منتشر شد، اظهار کرد: دولت جو بایدن و دیگر مقامات ارشد آمریکایی از دیدار با دیپلمات‌های روسی امتناع می‌ورزند و همه تماس‌های تلفنی رد می‌شود.

وی گفت: صادقانه بگویم، ما در محاصره قرار داریم. وقتی به واشنگتن آمدم، ایده من این بود که از کلمه بهبود روابط با آمریکا استفاده کنم ولی اکنون ترجیح می‌دهم از کلمه  ثبات استفاده کنم.

دیپلمات ارشد روس‌ خاطر نشان کرد: ما محکوم به همکاری در موضوعات مختلف هستیم. حتی در چنین شرایطی نمی‌توان تصور کرد که مشکلات ثبات استراتژیک، تغییرات آب و هوایی، ویروس کرونا، مبارزه با تروریسم، مبارزه با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی بدون دخالت فعال آمریکا و روسیه قابل حل است.

این دیپلمات گفت: شما باید تصمیم بگیرید که ما برای شما چه کسی هستیم. شریک، رقیب، یا دشمن؟

به نوشته پولیتیکو در حال حاضر حدود ۱۷۰ دیپلمات و کارمند در سفارت روسیه باقی مانده است. به دستور کاخ سفید از ماه می ۲۰۲۱، حدود ۱۰۰ کارمند از این سفارتخانه باید خاک آمریکا را ترک کنند.

منبع: ایرنا