شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#وزیر بهداشت

تخریب بیش از ۵۰۰ بیمارستان در سال‌های محاصره یمن

تخریب بیش از ۵۰۰ بیمارستان در سال‌های محاصره یمن

وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که ۵۲۵ بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در سالهای محاصره علیه یمن به طور کامل تخریب شده است.

به گزارش مشرق، طه متوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در صنعا با افشا کردن فریبکاری ائتلاف متجاوز سعودی دربرابر آتش بس دو ماهه سازمان ملل در کشورش گفت: با وجود این که دو هفته از آتش بس می‌گذرد، حتی یک بیمار یمنی به خارج سفر نکرده است و ائتلاف متجاوز همچنان افتتاح فرودگاه صنعا را به تعویق می‌اندازد. ائتلاف متجاوز سعودی به راهزنی علیه کشتی‌های حامل مشتقات نفتی ادامه می‌دهد و با این کار باعث می‌شود مشکلات و کمبودها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یمن همچنان ادامه داشته باشد. هدف ائتلاف متجاوز از تداوم محاصره، ایجاد اختلال در ارائه خدمات پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که در شرایط تجاوز و محاصره به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: ۵۲۵ بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در سال‌های تجاوز و محاصره علیه یمن به طور کامل تخریب شده است. همچنین از عمر مفید ۹۸ درصد از دستگاه‌ها و تجهیزات بخش پزشکی در یمن گذشته است و تعدادی از این تجهیزات نیز از دور خارج شده‌اند.

وزیر بهداشت یمن افزود: ۷۰۰۰ نیروی کادر درمان یمن مهاجرت کرده‌اند و ۳۰۰۰ نفر آن‌ها نیز در کشور باقی مانده‌اند و این مسئله فشارها را بر بخش پزشکی افزایش داده است.

منبع: میزان