شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میراث فرهنگی#آزمون

اداره میراث فرهنگی باید به دور از آزمون و خطا باشد

کاشان - سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: این اداره باید به دور از آزمون و خطا باشد.

اداره میراث فرهنگی باید به دور از آزمون و خطا باشد

 احمد دانایی نیا ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف پیش‌رو در دوره جدید توسعه گردشگری است، اظهار داشت: صنعت گردشگری یک صنعت پربازده است که تلاش می‌کنیم تا آن را در شهرستان کاشان به جایگاه خود برگردانیم.

وی با اشاره به اسناد بالادستی برای توسعه پایدار ابراز داشت: صنعت گردشگری یک عامل مهم برای رسیدن به این موضوع است که برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه این اداره باید از آزمون و خطا به دور باشد، تصریح کرد: باید در عرصه‌های علمی و میدانی حرف خود را بزنیم.

وی با اشاره به اینکه نباید سراغ اتفاقات و تصمیمات ریسکی برویم، خاطرنشان کرد: اتخاذ تصمیمات بلندمدت برای احیای میراث فرهنگی شهرستان کاشان ضروری است.

دانایی نیا با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای احیای تمدن اسلامی گفت: یکی از راه‌های رسیدن به این هدف زنده نگه داشتن میراث فرهنگی کشور است که در نقطه نقطه این مملکت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در مورد ساخت و سازهای انجام شده در بافت تاریخی هیچ برنامه خاصی نداریم، افزود: باید مشکلات موجود را با مشارکت مردم و همچنین دلسوزان حوزه میراث فرهنگی حل کرد چراکه به تنهایی نمی‌شود با این مشکلات مقابله کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به لزوم تفویض اختیارات از استان به شهرستان‌ها تاکید کرد: داشتن اختیار از جمله مهمترین ملزومات یک مدیر است تا تصمیمات و اقدامات او بتواند مؤثر باشد و از این رو می‌خواهیم این تفویض اختیارات از مرکز استان انجام شود.

به گزارش مهر آئین تکریم و معارفه رؤسای اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان ظهر امروز انجام و ضمن تقدیر از خدمات مهران سرمدیان بابت حضور در سمت رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان، احمد دانایی نیا به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

گفتنی است احمد دانایی نیا عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان دارای کارشناسی ارشد مرمت و احیا بناها و بافت‌های تاریخی از دانشگاه هنر اصفهان و دکترای تخصصی مرمت و احیا ابنیه و بافت‌های تاریخی-شهری از دانشگاه هنر اصفهان است.

 

منبع: افکارنیوز