شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنرمند#حمایت#۴۰۰#فرانسوی#«امانوئل#مکرون»

«ژولیت بینوش» و «شارلوت گنزبورگ» از جمله ۴۰۰ هنرمند فرانسوی هستند که با انتشار نامه ای از «امانوئل مکرون» رئیس جمهور کنونی این کشور حمایت کردند.

به گزارش هنر م‌روز،  بیش از ۴۰۰ هنرمند و چهره برجسته صنعت سرگرمی فرانسه، از جمله «ژولیت بینوش» و «شارلوت گنزبورگ» با امضای نامه‌ای که در شماره روز ۱۵ آوریل روزنامه لوموند منتشر شد از مردم فرانسه درخواست کردند در دور دوم انتخابات که در تاریخ ۲۴ آوریل برگزار می‌شود به رئیس جمهور فعلی «امانوئل مکرون»رأی دهند.

این نامه خطاب به کسانی است که ممکن است از سیاست مکرون حمایت نکنند، احتمالاً در دور اول انتخابات به او رای نداده اند و اکنون تمایل دارند یکشنبه آینده از حضور در پای صندوق های رای خودداری کنند. بازیگران، فیلمسازان، موسیقی‌دانان، هنرمندان و تهیه‌کنندگانی که این درخواست را امضا کردند، استدلال می‌کنند که رای دادن به نفع ماکرون که یک میانه‌روی طرفدار اتحادیه اروپاست در مقطع کنونی یک ضرورت مطلق است، زیرا تنها راه برای شکست دادن «مارین لوپن» نامزد راست افراطی است.

در سال ۲۰۱۷ نیز مکرون و لوپن به ترتیب با ۲۷.۸۴ درصد و ۲۳.۱۵ درصد آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند.

بسیاری از اهالی سینما و فرهنگ فرانسه به «ژان-لوک ملانشن»، نامزد چپ‌گرا و رهبر حزب «La France Insoumise» رأی دادند. «ملانشن» پس از شکست با ۲۱.۹۵ درصد آرا، از حامیان خود خواست که حتی یک رای هم به «مارین لوپن» نامزد راست افراطی ندهند، اما آنها را تشویق به رأی دادن به مکرون نکرد. 

در نامه حمایتی هنرمندان فرانسوی از «امانوئل مکرون» که «جین بیرکین»، «فرانسوا کلوزه»، «ژیل للو»ش، :گیوم کانه»، «فابریس لوکینی»، «ژان بالیبار» و «کارولین بنژو» از جمله دیگر امضاء کنندگان آن هستند، استدلال شده که برنامه سیاسی «مارین لوپن» همچنان تهدیدی برای اصول دموکراتیک و جمهوری خواهانه در فرانسه است.