شهرخبر

بررسی ابعاد ترانزیت ریلی در دیدار امیرعبداللهیان و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران/ رشد چشمگیر جابجایی کالای ترانزیتی در شش ماهه اخیر

بر ادامه حمایت قاطع وزارت امور خارجه از این تلاش‌ها در راستای دیپلماسی اقتصادی و اهمیت ترانزیت تاکید و تصریح کرد: وزارت امور خارجه پی گیری‌های لازم را با مقامات ذیربط جهت کمک به رفع برخی تنگنا‌ها و کاستی‌ها بعمل خواهد آورد.
خبرگزاری میزان - میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی در جلسه مشترک روز جاری در وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان را در جریان آخرین تحولات و دستآورد‌های حوزه ترانزیت ریلی کشور قرار دادند.

مدیرعامل راه آهن به رشد چشمگیر جابجایی کالای ترانزیتی در شش ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره و براهتمام راه آهن درعملیاتی کردنِ حداکثریِ امکانات و ظرفیت‌های بالقوه صنعت حمل و نقل ریلی کشور تاکید نمود.

وی همچنین گزارشی از آخرین اقدامات در راستای ساخت حلقه‌های مفقوده ریلی در کریدور شمال-جنوب از جمله راه آهن رشت-آستارا و راه آهن چابهار-زاهدان را به وزیر امور خارجه ارائه نمود.

وزیرامور خارجه نیز ضمن اشاره به اهمیت ترانزیت در دیپلماسی اقتصادی و سیاست همسایگی دولت، از مدیرعامل و کلیه دست اندرکاران راه آهن جمهوری اسلامی ایران بخاطر تلاش‌های گسترده برای ارتقا جایگاه ترانزیتی کشور تشکر کرد.
 
امیر عبداللهیان همچنین بر ادامه حمایت قاطع وزارت امور خارجه از این تلاش‌ها در راستای دیپلماسی اقتصادی و اهمیت ترانزیت تاکید و تصریح کرد: وزارت امور خارجه پی گیری‌های لازم را با مقامات ذیربط جهت کمک به رفع برخی تنگنا‌ها و کاستی‌ها بعمل خواهد آورد.

در این جلسه همچنین معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و معاون بهره برداری راه آهن نیز توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های مربوط به تسهیل ترانزیت ریلی در سرخس و اینچه برون و حمل و نقل چندوجهی در بنادر شمالی کشور ارائه نمودند.

در پایان مقرر شد جلسات دوجانبه راه آهن و وزارت امور خارجه تداوم داشته باشد و همچنین موضوعات مورد بحث در این جلسه در "کارگروه ملی دیپلماسی حمل و نقل و ترانزیت" نیز دنبال شود.
 
 
انتهای پیام/