شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی#عراق#امارات#بحرین

عضو جمعیت اسلامی امل بحرین تشریح کرد؛

موساد و سعودی پشت پرده جریان صرخی عراق

موساد و سعودی پشت پرده جریان صرخی عراق

عضو جمعیت اسلامی امل بحرین در سخنانی گفت: انگلیس، عربستان سعودی و امارات از جریان صرخی حمایت مالی کرده اند تا انسجام شیعی در عراق را از بین ببرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، شیخ احمد الصالح، عضو جمعیت اسلامی امل بحرین در سخنانی گفت: انگلیس، عربستان سعودی و امارات از جریان صرخی حمایت مالی کرده اند تا انسجام شیعی در عراق را از بین ببرند.

وی با بیان این موضوع افزود: موساد و انگلیسی ها به حمایت از گروه های افراطی مانند صرخی کمک می کنند تا به فساد و ویرانی اماکن مقدس دست بزنند.

این عضو جمعیت امل بحرین تصریح کرد: ویرانی قبور در مکتب وهابیت موضوع جدیدی نیست و بنی سعود اقدام به تخریب قبور ائمه کردند. این طرز تفکر مورد حمایت سعودی و امارات است. جریان صرخی در خطی که استعمار بریطانیا ترسیم کرده است حرکت می کنند و به همین دلیل است که انگلیسی ها به دنبال تضعیف مرجعیت از طریق ترویج افرادی مانند الصرخی هستند.

وی افزود: صرخی اصالتاً بعثی است و متعلق به مکتب اهل بیت علیهم السلام نیست، او مزدوری است که توسط امارات و عربستان سعودی تامین مالی می شود و در پشت آنها هم انگلستان و موساد از او حمایت می کنند.

گفتنی است که مردم عراق در پی تعرض فرقه انحرافی «الصرخی» به ساحت مقدس ائمه اطهار (علیهم السلام)، در نقاط مختلف این کشور دست به برگزاری تظاهرات زدند و دفاتر فرقه در برخی استان‌ها را بستند.

بر اساس این گزارش، ماجرا از آنجا آغاز شد که یک خطیب وابسته به فرقه انحرافی الصرخی در استان «بابل» خواستار تخریب مراقد ائمه اطهار (علیهم السلام) شده بود! همین مسأله خشم مردم عراق را به دنبال داشت.

ساکنان استان بابل با حمله به یک مقر الصرخی در این استان آن را به آتش کشیدند. در تعدادی از شهرهای جنوبی عراق هم مردم علیه صرخی ها دست به برگزاری تظاهرات گسترده زدند. گفته می‌شود «محمود الصرخی» سرکرده فرقه «الصرخی» در دیوانیه زندگی می‌کند.

پس از تخریب مقر جریان الصرخی در کربلا در سال ۲۰۱۴، دیوانیه به عنوان پایتخت فعالیت‌های این فرقه محسوب می‌شود. فرمانده پلیس بابل دستور داد تا همه حسینیه‌ها و مقرات متعلق به گروه الصرخی بسته شوند.

در بغداد هم حسینیه‌ای متعلق به صرخی ها توسط مردم بسته شد. دستگاه امنیت ملی عراق از مردم خواست هرگونه اطلاعات در مورد افراد وابسته به جریان صرخی را در اختیار دستگاه‌های امنیتی قرار دهند.

این تحولات در حالی است که همزمان با خطبه‌های مسجد الفتح المبین بابل، خطیبی دیگر وابسته به گروه الصرخی در استان ذی قار هم در اقدامی هتاکانه خواستار تخریب مراقد اهل البیت (علیهم السلام) شده بود!

برخی منابع اعلام کردند: «علی موسی عاکول کاظمی المسعودی»، خطیب مسجد «الفتح المبین» در بابل وابسته به جریان انحرافی «الصرخی» که خواستار تخریب مراقد مطهر اهل بیت شده بود، بازداشت شد.