شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#زائران ایرانی

تازه ترین جزئیات از پیگیری بازگشایی مرزهای زمینی به روی زائران ایرانی و عراقی

تازه ترین جزئیات از پیگیری بازگشایی مرزهای زمینی به روی زائران ایرانی و عراقی

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با اشاره به سفر رییس سازمان حج و زیارت به عراق برای تسهیل امور زائران، گفت: یکی از مهمترین موضوعات مدنظر بازگشایی مرزهای زمینی به روی زائران دو کشور است که روندها به خوبی در حال پیگیری است و مشتاقان منتظر اخبار خوش از مذاکرات باشند.

 وحید اسکندری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره سفر رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه به عراق اظهار کرد: سفر رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه به عراق و دیدار با مقامات ذیربط، به جهت تسهیل امور زائران انجام گرفته که دستاوردهای بی نظیری را بدنبال دارد.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای مذاکرات هیئت حج و زیارت با مقامات عراقی ،بازگشایی مرزهای زمینی به روی زائران دو کشور بوده است، گفت: در این دیدارها پیشنهادات و برنامه های مناسبی به جهت بازگشایی مرزهای زمینی داده شده و مسئولان عراقی نیز از آن استقبال کرده اند که امیدواریم اخبار خوش در این زمینه اعلام شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج وزیارت علت اصلی بسته بودن مرزهای زمینی را به دلیل شیوع کرونا دانست و یادآور شد: با توجه به از سرگیری اعزام ها به عتبات به صورت هوایی طی چهار ماه گذشته و همچنین واکسیناسیون گسترده درکشورمان و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، انتظار می رود که مرزهای زمینی با مساعدت مسئولان ذیربط در دو کشور بازگشایی شود .

اسکندری تاکیدکرد: تاریخ دقیق بازگشایی مرزهای زمینی هنوز مشخص نیست اما به محض مشخص شدن زمان بازگشایی، اطلاع رسانی عمومی انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: بعد از بازگشایی مرزهای زمینی به روی زائران، اعزام ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تحت نظارت سازمان حج و زیارت می گیرد و شاهد شکسته شدن قیمت ها به نسبت اعزام های هوایی خواهیم بود.

 

انتهای پیام