شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#میلیارد دلار#دولت#دولت بایدن

موافقت آمریکا با فروش یک میلیارد دلار سلاح به نیجریه

موافقت آمریکا با فروش یک میلیارد دلار سلاح به نیجریه

دولت بایدن با فروش بالگردهای جنگی پیشرفته به ارزش یک میلیارد دلار به نیجریه موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به رغم نگرانی ها درباره وضعیت حقوق بشر در نیجریه، دولت بایدن با فروش بالگردهای جنگی پیشرفته به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار به این کشور موافقت کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت با فروش 24 فروند بالگردهای وایپر AH-1Z  و تجهیزات مرتبط، به ارزش تقریبی 997 میلیون دلار به نیجریه موافقت کرده است.  

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است تجهیزات مرتبط، شامل دستورالعمل، سیستم های دید در شب و هدف یابی و نیز پشتیبانی فنی و آموزشی است.  

بر این اساس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اطمینان داد که ایالات متحده به نیجریه به عنوان دوست و شریک خود در مبارزه با تروریسم و افراط گرایان شورشی در غرب آفریقا و ساحل عاج، توجه می کند.

در بیانیه وزارت خارجه تاکید شده که فروش این تجهیزات به نیجریه باعث بهبود امنیت شرکای استراتژیک آمریکا در کشورهای آفریقایی و تقویت اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی خواهد شد.

مذاکرات درباره فروش این تجهیزات هنگام سفر آنتونی بلینکن به نیجریه در نوامبر سال گذشته انجام شده بود.

فروش این تجهیزات از سوی آمریکا به نیجریه در حالی است که نیروهای امنیتی نیجریه، در عملیات های خود علیه گروه های جنایتکار و افراطی با اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر و فرار این نیروها از محاکمه جنگی روبرو هستند.   

گفتنی است نیجریه در حال نبرد با گروه های جنایی و مسلح و افراط گرایان شورشی در شمال این کشور است. در حال حاضر این دو گروه جنایتکار با یکدیگر متحد شده و باعث ناامنی و بی ثباتی منطقه شمال غرب نیجریه شده‌اند.

انتهای پیام/