شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#مسکن مهر#پردیس

تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پردیس کُند شد/ ضرورت تعیین تکلیف مدیریت شرکت عمران

تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پردیس کُند شد/ ضرورت تعیین تکلیف مدیریت شرکت عمران

درحالی رئیس‌جمهوری تاکید ویژه‌ای بر تسریع در تکمیل پروژه های مسکن مهر پردیس دارد که بلاتکلیفی مدیریتی در این شهر باعث شده روند اتمام این واحدها کُند شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اواسط دیماه سال گذشته و پس از حدود 2 ماه بلاتکلیفی سرانجام با حکم مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، سرپرست شرکت عمران پردیس منصوب شد. تا پیش از این اقدام پروژه‌های مسکن مهر و طرح‌های عمرانی این شهر با سرعت لاکپشتی پیش‌می‌رفت.

طی سه‌ماه و چند روز گذشته علاوه بر سرعت گرفتن نسبی تکمیل واحدهای مسکن مهر، برخی طرح‌های دیگر از جمله احداث تصفیه‌خانه با توجه به اهمیت آن شتاب گرفته است.

اوایل ماه جاری آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری با حضور در پردیس و بازدید از پروژه‌های مسکن مهر این شهر به وزارت راه‌وشهرسازی دستور داد در اقدامی جهادی، عقب‌افتادگی‌ها در تکمیل واحدهای مسکن مهر هرچه سریع‌تر جبران و زمینه واگذاری واحدهای نیمه‌تمام به متقاضیان آن فراهم شود.

وی با ابراز ناراحتی از معطلی چند ساله تعدادی از متقاضیان واحدهای مسکن مهر، نگرانی‌ها و گلایه‌های آنان را قابل درک دانست و افزود: یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی این است که در کنار پیگیری اجرای نهضت ملی مسکن، با جدیت مشکلات کسانی را که با وجود پرداخت هزینه‌های درخواستی، به دلیل تعلل دستگاه‌های مسوول در ادوار گذشته سال ها در انتظار دریافت واحد مسکونی خود مانده‌اند، پیگیری و زمینه تامین اعتبار و تکمیل واحدهای مسکونی مذکور را فراهم کند.

وی گفت: امیدواریم با تلاش وزارت راه‌وشهرسازی، شرکت عمران پردیس، سایر دستگاه های ذیربط و همچنین همراهی و همدلی مردم و ساکنان منطقه، مشکلات کسانی که سال ها از حق خود محروم شده‌اند، حل شده و دغدغه‌های آنها برطرف شود.

رئیس‌جمهوری همچنین دستور برخورد با زمین‌خواری در پردیس را صادر کرد. در  ادامه سرپرست شرکت عمران پردیس از تشکیل کارگروه ویژه تکمیل مسکن مهر خبر داد و بر رفع نواقص و مشکلات واحدهای مذکور تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، با وجود تشکیل این کارگروه اما خبر می‌رسد که به دلیل بلاتکلیفی مدیریتی،‌ روند تکمیل واحدهای مسکن مهر کُند شده است. مسئله مهمی که معاون وزیر راه و شهرسازی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. با توجه به این‌که یکی از اولویت‌های کاری دولت و وزارت راه و شهرسازی افزایش ساخت و ساز مسکن در کشور به دلیل عقب‌ماندگی 8 ساله است،‌قطعا تکمیل واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور به‌خصوص شهرهای اطراف تهران نقش بسیار مهمی در پاسخگوی به تقاضا و تعدیل قیمت مسکن خواهد اشت.

انتهای پیام/