شهر خبر

صالحی امیری: افراد مزدور، شما را به حاشیه می‌برند

صالحی امیری: افراد مزدور، شما را به حاشیه می‌برند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: بوکس در مسیر جهش است و اگر انتظار دارید بیرونی‌ها برای شما خوشحال باشند، کار اشتباهی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2022، نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک و اصغر رحیمی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی امروز از فدراسیون بوکس بازدید کردند.

حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس در این بازدید گفت: خیلی سختی کشیدیم و این را به صراحت می‌گویم. موی سرمان را سفید کردیم اما سرمان خم نکردیم. انصافا کمیته ملی المپیک فراتر از  انتظار به ما کمک کرد و برای اعزام‌های اخیر به ما کمک کرد که بسیار ارزشمند بود. دانیال شه‌بخش بعد از 86 سال برای ایران مدال گرفت. این مدال خیلی‌ها را به تکاپو انداخت که چگونه به دست آمد؟

رئیس فدراسیون بوکس ادامه داد: در سال گذشته، 22 مدال در آسیا و جهان گرفتیم و با قاطعیت می‌گویم در یک سال معادل 15 سال مدال گرفتیم. نمی‌دانم چرا مدال شه‌بخش به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد، آن را به حاشیه بردند و حرف و حدیث درست کردند. جای گلایه دارد که نه از شه‌بخش و نه از مربی‌اش تجلیل شایسته‌ای نشد و آن مدال آن طور که باید دیده نشد. دوستان من تلاش می‌کنند که نتیجه لازم در بازی‌های آسیایی و المپیک پاریس بگیریم. تغییرات اوزان در المپیک پاریس کار را سخت کرده اما تلاشمان را می‌کنیم. نسبت به بازی‌های دوره قبل خیلی متفاوت هستیم. نیازمند حمایت‌های کمیته ملی المپیک هستیم.

ثوری در مورد مشکلات سالن رشته بوکس تصریح کرد: بدون اینکه نظر ما را بپرسند سالن آزادی  را به رشته دیگری هبه کردند‌ و این توهین به ماست و این را در جلسه با روسای فدراسیون‌ها خواهم گفت که حداقل نظر کارشناسی‌ ما را هم می‌پرسیدند. به شدت مشکل سالن داریم.  اگر سالن شماره 9 مجموعه انقلاب را به ما دهند بزرگترین هدیه به ماست. آنچه به پیمان فخری به صورت خصوصی  در مورد کسب مدال در بازی‌ها گفتم ان‌شاءالله محقق می‌شود.  

صالحی امیری نیز در این بازدید گفت: رونمایی از 14 تندیس از فوتبال را داریم که به صورت زنده از صداو سیما پخش می‌شود و فرصت خوبی برای تجلیل از شه‌بخش است. در غیر این صورت در سالن فارسی از شه بخش تجلیل شود. حتی می‌توان به مناسبت ودلات امام رضا (ع) در یک برنامه زنده تلویزیونی این کار را انجام داد. اینکه بعد از 86 سال، مدال جهانی گرفتید نقطه عطفی برای بوکس است‌. شه بخش از دیاری آمد که مردم آن به شدت با مشکلات مواجه شدند. انتخابات تمام شده و همه باید بپذیرند ثوری رئیس و استکی سرمربی است. اگر ذهن خود را معطوف به حواشی کنید نتیجه خوبی نمی‌گیرید. به عنوان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش قدر کار و زحمات شما را می‌دانیم‌. بوکس در مسیر جهش است و دلیلی ندارد شما عصبانی باشید و اگر انتظار  دارید بیرونی‌ها برای شما خوشحال باشند، کار اشتباهی است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: این استراتژی افراد مزدور است که شما را از متن به حاشیه بکشاند. حضور ما در فدراسیون  نشان می‌دهد که بوکس در اولویت ماست و از امیدهای ما در هانگژو است و امیدوارم در پاریس 2024 روی سکو برود.

صالحی امیری در مورد سالن شماره 9 گفت: آنجا دو واحد اداری مستقر هستند. به ما فضا بدهید تا آنها را آنجا منتقل کنم؛ بعد آن بخش را به شما بدهم‌‌.  تمام ایام آکادمی در اختیار بوکس و کاراته است و خوابگاه هم در اختیار شما است. دغدغه شما باید به سمت ایجاد کمپ در مجموعه آزادی برود و تا آن موقع قول می‌دهیم در سختی نباشید. در مورد بودجه هم تا تاجایی که در توان بوده از بوکس حمایت کردیم و این حمایت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: چون بازی‌های آسیایی را در پیش داریم. همه فدراسیون‌ها را شارژ مالی کردیم و تا برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی، آسیایی و جوانان، فدراسیون‌ها را شارژ مالی کنیم. برای این سه رویداد، 180 میلیارد تومان هزینه می‌کنیم که عدد بزرگی است.  برآورد ما 4 میلیون یورو است‌‌.

انتهای پیام