شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#گفتگو

تماس ولایتی با "زیاد النخاله" و "هنیه" در پی هتک حرمت مسجدالاقصی

تماس ولایتی با "زیاد النخاله" و "هنیه" در پی هتک حرمت مسجدالاقصی

علی‌اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در تماس تلفنی جداگانه با زیاد نخاله دبیر کل جنبش اسلامی فلسطین و اسماعیل هنیه پیرامون مسائل اخیر در فلسطین گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در تماس تلفنی با زیاد نخاله دبیر کل جنبش اسلامی فلسطین پیرامون مسائل اخیر در فلسطین گفتگو کرد.

ولایتی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و پیروزی‌های بزرگ ملت مظلوم فلسطین با هدایت رهبران حماس و جنبش جهاد اسلامی، گفت: پیروزی‌های بزرگ مردم غیرت مند و مبارز فلسطین را تبریک می گویم و به لطف خداوند بزرگ، این مجموعه اقدامات ارزشمند جوانان فلسطین و مردم غیور این سرزمین الهی موجب شده که مجموعه توطئه های آمریکا، رژیم صهیونیستی، مرتجعین منطقه و حامیان آنان خنثی شود. 

وی افزود: جوانان شجاع و از جان گذشته‌ای که جان خود را فدای اسلام عزیز کردند نقش ارزشمندی در این فرایند افتخار آفرین داشته‌اند و خداوند ارواح شهدای عزیز فلسطین را با انبیا و اولیا الهی محشور گرداند. 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: نقش شما و جنبش جهاد اسلامی در هدایت مبارزات افتخار آفرین سرزمین اسلامی فلسطین مورد تقدیر مسلمانان جهان است و جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهد ایستاد.

ولایتی گفت: این دو جنبش ارزشمند اسلامی در چهارچوب تعالیم اسلام و ارزش های دینی مردم فلسطین را هدایت می کنند و علت توفیق آنها نیز همین تمسک به اسلام است و انتفاضه هایی که صورت گرفته با تمسک به آرمان اسلامی بود است که مردم فلسطین را به میدان آورده و این مهم جزء در سایه اسلام و پرچمی که برافراشتید امکان پذیر نبود و باید گفت ان چه که مردم ایران را نجات داد تمسک به اسلام بود و در لبنان، سوریه، عراق، یمن و فلسطین باز اسلام است که تنها مکتب نجات بخش و دستیابی به ارمان ها و پیروزی هاست.

زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با تبریک ماه مبارک رمضان به مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و دکتر ولایتی، ضمن قدردانی از مواضع محکم و استوار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان‌های آنها، افزود: ما در خط مقدم دفاع از آرمان‌های فلسطین حصور داریم و از اینکه شما در کنار ما هستید قدردانی و تشکر می کنیم و شما حامی قدرتمند ما در این مسیر هستید. 

وی در ادامه تصریح کرد: ملت فلسطین و همه مبارزان و برادران ما در حماس در خط مقدم مبارزه با صهیونیزم قرار دارند و اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و مردم ایران نبود ما نمی‌توانستیم به این پیروزی برسیم و باور داریم که جهاد و مقاومت تنها راه آزاد سازی فلسطین و عاملی است که همه فلسطینیان را متحد می‌کند.

ولایتی در تماس دیگری با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، پیروزی‌های بزرگ مردم فلسطین به رهبری افراد مبارز، شناخته شده، شجاع و با سابقه درخشان همچون دکتر اسماعیل هنیه را تبریک گفت.

ولایتی در این گفتگوی تلفنی، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: امیدواریم و اطمینان داریم که این مبارزات ارزشمند در جهت نجات ملت مظلوم فلسطین از سیطره یکی از سفاک ترین رژیم‌های تاریخ بشر هرچه زودتر به نتیجه خواهد رسید و بر اساس وعده خداوند تبارک و تعالی که می‌فرماید"ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" قطعا پیروزی نهایی برای مردم فلسطین به دست خواهد آمد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر این که بدون تردید تمسک به اسلام، مهم ترین علت پیروزی های مستمر و فزاینده مردم فلسطین و شکست صهیونیست‌ها بوده است افزود: این از افتخارات شما و دیگر رهبران حماس و جبهه جهاد اسلامی است که با تمسک به اسلام گام بر می‌دارید و پس از چند دهه تحمل فشار صهیونیست‌ها و حامیان آنها، اکنون که شما پرچم اسلام را برافراشتید، مردم شریف فلسطین با اطمینان بیشتری زیر پرچم افتخار آمیز اسلام عزیز جمع شده‌اند و این پیروزی‌های چشمگیر را به دست آورده‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران از همان آغاز توسط امام خمینی(ره) موضوع رهایی فلسطین و کمک به مردم تحت ستم این بخش مهم از جهان اسلام را به موازات مبارزه با رژیم پهلوی و آمریکا وجهه همت خویش قرار داد و اکنون نیز مقام معظم رهبری با اهتمام بسیار به مسئله فلسطین و آزادی قبله اول مسلمین توجه دارند و نظام جمهوری اسلامی ایران کماکان حمایت از مبارزات مردم فلسطین را وظیفه خود می داند و دور نخواهد بود روزی که ان شاءالله به امامت ایشان در مسجد الاقصی نماز بخوانیم. 

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به صدور بیانیه خود به عنوان دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیانیه ای در خصوص جریانات اخیر در سرزمین های اشغالی، بر حمایت از آرمان های مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

در ادامه این گفتگوی تلفنی، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز ضمن تشکر و قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران و دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در دفاع از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین گفت: آموزه‌های اسلامی همیشه راه را برای ما روشن نموده و ما این آموزه‌ها را در گفته‌های شما دیدیم و احساس کردیم و شما چه در زمانی که در وزارت خارجه بودید و چه اکنون که در سمت مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل قرار دارید همواره در مورد فلسطین پایمردی داشتید و از جمهوری اسلامی ایران که یک سیاست ثابت در دفاع از فلسطین و آرمان‌های مردم مظلوم داشته قدردانی می کنیم و به این که جمهوری اسلامی ایران یک حامی قدرتمند است مفتخریم.

وی تاکید کرد: بنده به شما اطمینان می‌دهم که ملت ما گام‌های استواری را به سمت سرکوب رژیم صهیونیستی برداشته و این راه ادامه خواهد داشت و  یقین داریم که پیروزی از آن ماست. 

هنیه در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و مردم ایران، خواستار آن شد که  مراتب قدردانی از حمایت های بی دریغ ایشان از  مردم مظلوم فلسطین به معظم له تقدیم گردد.

انتهای پیام/