شهر خبر

امینی: برای کشتی‌گیران مسابقات جهانی در اولویت است/ فقط یک تیم به همه مسابقات اعزام نمی‌شود

امینی: برای کشتی‌گیران مسابقات جهانی در اولویت است/ فقط یک تیم به همه مسابقات اعزام نمی‌شود

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت که شاید بازی‌های آسیایی برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در اولویت باشد، اما برای کشتی‌گیران مدال جهانی اولویت دارد.

احسان امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد شرایط تیم اعزامی به مسابقات کشتی قهرمانی آسیا اظهار داشت: به دنبال کسب نتیجه در مسابقات قهرمانی آسیا نیستیم. بر همین اساس 7 نفری که در مسابقات جهانی نروژ مدال گرفتند، همراه‌مان نیستند تا میدان برای سایر مدعیان فراهم باشد. امثال مصطفوی‌ها، مومنی‎ها و حضرت‌قلی‌زاده‌ها قرار است اینجا محک بخورند. کشتی‌گیری همچون رحمان عموزاد در وزن جدید به قهرمانی آسیا می‌رود و در واقع با تیمی متشکل از جوانان و باتجربه‌ها به مسابقات اعزام می‌شویم.

وی ادامه داد: قهرمانی آسیا یک میدان خوب برای تیم ما است. سال‌ها یک تیم را با حضور حداقل 80 درصد نفرات به همه مسابقات اعزام می‌کردیم، ولی الان چرخه به شکلی نوشته شده که میدانی برای جوانان باشد و نتیجه خیلی مهم نیست. این یک مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی است و هدف اصلی برای ما بازی‌هایی آسیایی و جهانی است. حالا شاید برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، بازی‌های آسیایی در اولویت باشد، اما برای کشتی‌گیر مسابقات جهانی میدان اصلی است. در هر صورت هدف اصلی ما در سال 2022 این دو رویداد هستند.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که آیا تورنمنتی که برای طلایی‌های ایران در رقابت‌های جهانی 2021 در نظر گرفته شده، قطعی شده است؟، عنوان کرد: به زودی مشخص خواهد شد. آنها احتمالاً خرداد ماه به تورنمنت می‌روند. باید ببینیم وضعیت بدنی‌شان چطور است، با این وجود با آمادگی نسبی به تورنمنت خواهند رفت.

امینی همچنین در مورد وضعیت آسیب‌دیدگی امیرحسین زارع گفت: شرایط او رو به بهبود است.

قهرمان سابق کشتی کرمانشاه درباره اولین سالگرد درگذشت فریدون قنبری عنوان کرد: او جزو کشتی‌گیرانی بود که هیچ وقت به حقش نرسید. فریدون کشتی‌گیر خوبی بود، اما برایش حاشیه درست کردند. ما که از نزدیک او را می‌شناختیم، می‌دانستیم آن چیزهایی که گفته می‌شود، درست نیست. با هم هیچ وقت کشتی نگرفتیم، سال اولی که از جوانان به بزرگسالان آمدم نفر دومش بودم. ما با هم زیاد تمرین می‌کردیم. او واقعاً می‌توانست مدال بگیرد، اینکه خدا نخواست یا خودش، به هر شکل به آن چیزی که باید، نرسید. خدا رحمتش کند.

 

انتهای پیام/