شهر خبر

جزئیات طرح ترافیک خبرنگاری؛ رسانه‌ها درخواست خود را به مرکز ارتباطات ارسال کنند

جزئیات طرح ترافیک خبرنگاری؛ رسانه‌ها درخواست خود را به مرکز ارتباطات ارسال کنند

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران جزئیات نحوه و صدور طرح ترافیک و کارت بلیط خبرنگاران را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران درباره وضعیت مجوز ورود به طرح ترافیک و کارت بلیط خبرنگاران، گفت: با دستور شهردار تهران و با همراهی معاونت حمل و نقل و ترافیک، مسئولیت صدور مجوز طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری از امسال به مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران واگذار شد. برهمین اساس لازم است که رسانه‌های متقاضی، کلیه مکاتبات در این خصوص اعم از نامه‌های درخواست سهمیه طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاران و لیست خبرنگاران مورد نظر خود را به مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ارسال کنند.

وی افزود: ثبت‌نام در سامانه تهران من و ارسال مدرک توسط خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در این سامانه به روال هر ساله انجام می‌پذیرد و تغییری در این بخش صورت نگرفته است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری پایتخت با اشاره به محدودیت‌ها و سقف مشخص صدور مجوز طرح ترافیک خبرنگاری، گفت: کمیته تسهیم مجوز طرح ترافیک در مرکز ارتباطات با حضور نماینده شورای شهر به عنوان عضو ناظر، نماینده معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و نماینده معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تشکیل خواهد شد تا نسبت به اختصاص سهمیه هر رسانه طبق شاخص‌های شفاف و تخصصی، اقدام شود.

محمدخانی با تاکید بر اینکه صدور مجوز طرح ترافیک خبرنگاری براساس اولویت حرفه‌ای رسانه‌ها و شاخص‌های استاندارد بررسی می‌شود، گفت: از جمله این شاخص‌ها می‌توان به قدمت و فراگیری رسانه، پرمخاطب بودن، تعدد سرویس‌های خبری، موضوعی و تخصصی و تعداد خبرنگاران رسمی و ثبت شده رسانه متقاضی در سامانه معاونت مطبوعاتی اشاره کرد.

وی افزود: فرآیند صدور مجوز طرح ترافیک خبرنگاری در سامانه تهران من پس از اعلام نهایی مرکز ارتباطات در خصوص سهمیه هر رسانه و اسامی خبرنگاران مجاز، توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک و به روال هرساله در سامانه تهران من صورت خواهد پذیرفت.

طبق اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری تا 10 اردیبهشت 1401 تمدید شده است.

انتهای پیام/