شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عتبات#عتبات عالیات#حوزه#زائران ایرانی

تازه ترین اقدامات در حوزه بهداشتی و درمانی برای زائران ایرانی در سفر به عتبات عالیات

تازه ترین اقدامات در حوزه بهداشتی و درمانی برای زائران ایرانی در سفر به عتبات عالیات

رئیس سازمان حج و زیارت که در راس هیئتی به عراق سفر کرده با وزیر بهداشت عراق دیدار و درخصوص موضوعات بهداشتی و درمانی مرتبط با زائران گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید صادق حسینی در دیدار با وزیر بهداشت عراق ضمن اشاره به موفقیت آمیز بودن واکسیناسیون کرونا در ایران ، هدف از این سفر را دیدار با مسئولان ذیربط و تسهیل امور زائران دانست.


وی با اشاره به درخواست و موضوعات بهداشتی و درمانی زائران کشورمان در سفر به عراق گفت: با توجه به اینکه برخی زائران بنا به تجویز پزشک داروهای خاصی را باید برای مدت اقامت در عراق همراه داشته باشند، وزارت بهداشت طی هماهنگی با مبادی ذی‌ربط امکان انتقال داروهای مورد نیاز را با نسخه پزشک فراهم کند.


وی افزود: موضوع دیگر ارائه مجوز به مرکز پزشکی حج و زیارت برای انتقال داروهای مورد نیاز زائران است که با توجه به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در تولید98 درصد داروهای پزشکی که از استانداردهای لازم برخوردار می باشد، وزارت بهداشت مجوز داروی مورد نیاز مراکز درمانی را برای استفاده زائران ایرانی فراهم کند.


رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تشکر از همراهی وزیر بهداشت عراق تصریح کرد: درخواست دیگر ما این است که مجوز راه اندازی مراکز درمانی بین راهی در ایام اربعین حسینی نیز انجام بگیرد.


هانی موسی العقابی وزیر بهداشت عراق نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به رئیس سازمان حج و زیارت و هییت همراه گفت: با وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوبی داریم.


وی موافقت خود را با درخواست مطرح شده در خصوص همراه داشتن داروهای خاص زائران، ارائه مجوز به مرکز پزشکی حج و زیارت برای انتقال داروهای مورد نیاز زائران و مجوز راه اندازی مراکز درمانی بین راهی در ایام اربعین حسینی ابراز داشت و تاکید کرد که اقدامات لازم دراین خصوص انجام پذیرد.


دو طرف همچنین با اشاره به تعلقات مذهبی بین دو کشور و بر ارتقا همکاری ها در حوزه تسهیل ارایه خدمات به زوار ایرانی و عراقی تاکید کردند.

 

انتهای پیام