شهر خبر

همزمان با تشدید تنش ها با پیونگ یانگ؛

نماینده آمریکا در امور شبه جزیره کره به سئول سفر کرد

نماینده آمریکا در امور شبه جزیره کره به سئول سفر کرد

نماینده ویژه آمریکا همزمان با آغاز رزمایش مشترک واشنگتن-سئول و دو روز بعد از انجام یک آزمایش موشکی مهم از سوی پیونگ یانگ، به کره جنوبی سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سانگ کیم» نماینده ویژه آمریکا در امور شبه جزیره کره، امروز دوشنبه وارد سئول شد تا با «نو کیو-دوک» همتای خود از کره جنوبی درباره تشدید آزمایش‌های موشکی کره شمالی و نگرانی بابت ازسرگیری آزمایش‌های هسته‌ای این کشور، گفتگو کند.

ورود وی به سئول همزمان شد با آغاز رزمایش ۹ روزه نیروهای آمریکا و کره جنوبی که لغو آن همواره یکی از پیش شرط‌های پیونگ یانگ برای پیشبرد مذاکرات صلح بوده است. البته، رزمایش جاری بر مبنای شبیه سازی کامپیوتری است و در عرصه میدانی انجام نمی‌شود.

روز شنبه، کره شمالی آزمایشی را انجام داد که بنا بر اعلام رسانه دولتی این کشور، شامل پرتاب موشک‌هایی با قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای راهبردی بوده است.

مذاکره میان آمریکا و کره شمالی در واپسین ماه‌های زمامداری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به حال تعلیق درآمد حال آنکه از بعد از آغاز زمامدای جو بایدن در کاخ سفید، امید ازسرگیری آن روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود.