شهر خبر

بیانیه جعلی مطبوعاتی مبنی بر خرید سهام یک شرکت معدنی لیتیوم توسط تسلا، سهام آن را سه برابر کرد!

قیمت سهام شرکت «لیتیوم کورپ» (Lithium Corp)، یک شرکت معدنی مستقر در نوادای آیالات متحده، در هفته اخیر پس از پخش شدن یک بیانیه مطبوعاتی جعلی در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها، ابتدا به طور ناگهانی افزایش یافت و سپس با معلوم شدن عدم اعتبار بیانیه به سرعت سقوط کرد.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر سهم این شرکت معدنی به 1.09 دلار افزایش یافت، که بیش از سه برابر ارزش آن قبل از توزیع این بیانیه مطبوعاتی دروغین است که عمدتا در توییتر به اشتراک گذاشته شده بود. پس از انتشار این خبر، سهام تسلا نیز حدود 3.1 درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش وب‌سایت الکترک، که موفق به گرفتن اسکرین شات هایی از بیانیه شده است، این بیانیه به طور گسترده در توییتر، از جمله توسط طرفداران مشهور مدیرعامل این شرکت، ایلان ماسک و همچنین توسط برخی از رسانه های خبری دیگر به اشتراک گذاشته شد.

fake-press-tesla-buying-lithium-corp-nevada-1.webp

با این حال، شرکت لیتیوم بعد از این اتفاق، بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که تسلا این شرکت را خریداری نکرده و حتی با آن تماسی هم نداشته است. در بیانیه شرکت لیتیوم آمده: «مایلیم به سهامداران اطلاع دهیم که برخلاف بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط طرف‌های ناشناس در 12 آوریل و شایعات منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، ما چنین ابراز علاقه ای را از تسلا دریافت نکرده‌ایم و هیچ کارمندی شرکت لیتیوم را ترک نکرده است تا در تسلا مشغول به کار شود. اگر ایلان تمایل داشته باشد، خوشحال می شویم که با او صحبت کنیم، اما در حال حاضر هیچ رابطه ای بین این دو شرکت وجود ندارد.

fake-press-tesla-buying-lithium-corp-nevada-2.webp

منبع این بیانیه مطبوعاتی جعلی کماکان ناشناخته باقی مانده است. از آنجایی که تسلا دپارتمان روابط مطبوعاتی ندارد، پیگیری این موضوع و دریافت بیانیه رسمی از این شرکت دشوار است.

فارغ از اینکه چه کسی که مسئول است، پس از کشف بی اعتبار بودن بیانیه، ارزش شرکت لیتیوم به شدت کاهش یافته است. اگرچه طبق نمودار بلومبرگ، سهام این شرکت، همچنان در 13 آوریل 28.73 درصد بالاتر از 11 آوریل معامله شده است.

 

لیتیوم یک ماده معدنی مهم در ترکیب باتری های خودرو است که آن را به منبع مهمی برای خودروسازان تولید کننده خودروهای برقی، از جمله تسلا، تبدیل می کند.