شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جایگزین#دادگستری

حکم جالب قاضی برای معلمی که تخته پاک کن به سمت دانش آموز پرتاب کرد

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از پیگیری و برخورد قانونی و قضایی با ضرب و شتم یک دانش آموز در شهرستان اشنویه خبر داد و گفت: معلم خاطی با حکم جایگزین حبس به انجام کار خدماتی محکوم شد.

معلم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، اصغر عتبات درباره پیگیری خشونت و بدرفتاری نسبت به یک دانش آموز در یکی از مدارس اشنویه بیان کرد: در پی اطلاع از برخورد فیزیکی یک معلم با یک دانش آموز و ایراد جراحت از ناحیه سر به وی، دستور پیگرد قانونی در سریعترین زمان ممکن به دادستانی اشنویه داده شد و این دادسرا اقدامات لازم را برای پیگیری موضوع انجام داد.

وی افزود: بعد از تحقیقات لازم، پرونده منتهی به صدور حکم شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه شاکی خصوصی در این پرونده رضایت داد و گفت: به لحاظ جنبه خصوصی پرونده حکم پرداخت دیه موقوفی تعقیب صادر شد و در خصوص جنبه عمومی پرونده با لحاظ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان حکم حبس صادر شد، ولی به دلیل گذشت شاکی و معلم بودن وی، حکم حبس به ارائه خدمات عمومی رایگان در حوزه آموزش تبدیل شد.

عتباتی با بیان اینکه نهادهای آموزشی باید الگوی اخلاق و رفتار حسنه و اسلامی باشند و به دانش آموزان کنترل خشم و مهارت‌های رفتاری و صبر را بیاموزند، بیان کرد: رفتارهای ناشایست و خارج از ضوابط به هیچ وجه پذیرفته نیست و با عاملان چنین رفتارهایی وفق قوانین برخورد می‌شود.