شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#طرح ترافیک#سهمیه بنزین#تهران

تاکسی‌های گردشی پرتخلف نسبت به سایر تاکسی‌ها | سهمیه بنزین و طرح ترافیک متخلفان قطع می‌شود

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه بیشترین تخلفات در تاکسی‌ها مربوط به تاکسی‌های گردشی است، گفت: برخی از این تاکسی‌ها پروانه فعالیت از ما ندارند که امسال سهمیه بنزین و طرح ترافیک‌شان را لغو کردیم.

تاکسی گردشی

همشهری آنلاین - زهرا کریمی: وحید سرلک در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر افزود: در این سال‌ها سازمان تاکسیرانی بیشترین نظارت را درباره تاکسی‌های خطی صرف کرده و اگر توجه کرده باشید بیشترین رعایت را تاکسیرانان خطی درباره دریافت کرایه و دستورالعمل‌ها نسبت به تاکسی‌های اینترنتی، گردشی و تلفنی دارند اما چون نظارت کمتری در مسیر و معابر شلوغ نسبت به تاکسی‌های گردشی صورت گرفته، همین دلیلی شده تا بیشترین تخلف‌ها را در شهر شاهد باشیم.

او با تاکید براینکه باید گفت کمترین نظارت به تردد تاکسی‌های گردشی و یکسری تاکسی‌های تلفنی شهر است، اظهار داشت: برای نظارت دقیق به تاکسی‌های گردشی طرح‌های اجرایی در حال برنامه‌ریزی است تا بتوان تخلف‌ آنها را کنترل کرد. البته در گذشته  از تاکسی‌متر استفاده می‌شد که اجرای آن نتیجه لازم را به همراه نداشت چرا که شهروندان وقتی تاکسی سفارش می‌دهند از همان ابتدای سفر از راننده هزینه مبدا تا مقصد را پیگیری می‌کنند در حالی که تاکسی‌متر خلاف این است و در پایان سفر هزینه به راننده و مسافر ارائه می‌شود. در واقع این طرح، از جمله طرح‌های کاربردی برای شهر شلوغی چون تهران است اما با توجه به شرایط و فرهنگ بین پایتخت‌نشینان نتیجه مطلوبی از آن نگرفتیم.

خودروها در سامانه تاکسیرانی موظف به گرفتن پروانه تاکسیرانی هستند

سرلک درباره برخی تخلفات تاکسی‌های گردشی گفت: گاهی دیده شده که رانندگان این تاکسی‌ها  محل ماموریتشان را به سمت مناطق مرکزی ترک کرده‌اند، برخی دیگر از آنها هم پروانه تاکسیرانی در سامانه ندارند اما سهمیه رایگان طرح ترافیک و بنزین دارند که از آن استفاده شخصی می‌کنند.  همه این موارد از جمله تخلف‌هایی است که باید بررسی شود و امیدواریم از نیمه اول سال ۱۴۰۱ این طرح پیگیری و نظارت دقیق‌تر انجام شود.

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود:‌ از اواخر سال ۱۴۰۰ این موارد به طور جدی در حال پیگیری است که خودروها در سامانه اصلی تاکسیرانی موظف به گرفتن پروانه تاکسیرانی شوند و تاکید دارم بگویم آن دسته از تاکسی‌هایی که پروانه تاکسی ندارند، سهمیه بنزین‌شان قطع می‌شود.

او با بیان اینکه در دو ماه آینده آمار دقیقی از تاکسی‌های بی پروانه جمع‌آوری خواهد شد، تصریح کرد: تاکسی که برای ما کار نمی‌کند، دلیلی ندارد که از سهمیه بنزین یا طرح ترافیک استفاده کند.