شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یمن#وزیر دفاع#شورای عالی

صنعاء: خواهان رفع محاصره هستیم

صنعاء: خواهان رفع محاصره هستیم/ از آتش بس محافظت می‌کنیم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن و وزیر دفاع دولت صنعاء بر تداوم حمایت از آتش‌بس در این کشور و درخواست رفع کامل محاصره تاکید کردند.

به گزارش مشرق،  «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز گذشته (شنبه) در دیدارش با «محمد العاطفی» وزیر دفاع دولت صنعاء، بر حمایت از تمام تلاش‌های صادقانه در جهت تحقق صلح در این کشور تاکید کرد.

طبق گزارش شبکه «المیادین» رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن اعلام حمایت از موفقیت آتش‌بس، بر بازگشایی فرودگاه صنعاء، بنادر الحدیده و رفع محاصره در جهت کاهش رنج‌های ملت یمن تاکید کرد.

المشاط و العاطفی در خلال جلسه خود درباره موضوع التزام طرف‌های درگیر در یمن به آتش‌بس انسانی و نظامی [که توسط سازمان ملل اعلام شد] و تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی طرف‌های سیاسی در صنعاء گفت‌وگو کردند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن افزود: «دوباره تاکید می‌کنیم که از تلاش‌های صادقانه در جهت تحقق صلح پیشِ‌رو حمایت می‌کنیم؛ صلحی که از امنیت، وحدت و ثبات یمن حفاظت می‌کند».

وزیر دفاع دولت صنعاء نیز به نوبه خود تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به آتش‌بس پایبند هستند؛ علی‌رغم اینکه نیروهای دشمن با هدف‌گیری مکرر برخی موقعیت‌ها، بارها آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

این در حالی است که ائتلاف سعودی همچنان با توقف حرکت کشتی‌های حامل سوخت یمن و تداوم حمله به مناطق این کشور، بسیاری از اصول توافق توقف عملیات‌های نظامی را نقض می‌کند. «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز اخیراً اعلام کرده بود که آتش‌بس یمن شکننده و موقتی است.

منبع: فارس