شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#طرح ملی مسکن#معاون وزیر

پیشرفت نامعلوم ۵۳۰ هزار واحد طرح ملی مسکن ۳ سال پس از کلنگ‌زنی

پیشرفت نامعلوم 530 هزار واحد طرح ملی مسکن 3 سال پس از کلنگ‌زنی

در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت حدود ۵۳۰ هزار واحد طرح ملی مسکن خبر داده که پیشرفت فیزیکی این واحدها سه سال پس از کلنگ‌زنی مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس از مدت‌ها بی‌خبری سرانجام معاون وزیر راه و شهرسازی طی سخنانی به جدیدترین وضعیت پروژه‌های در دست ساخت مسکن پرداخته است. ساخت بخشی از این پروژه‌ها (535 هزار واحد طرح ملی مسکن) سال 98 آغاز شده است.

محمودزاده درباره طرح‌های حمایتی مسکن گفته است: در زمان حاضر 530 هزار واحد طرح ملی مسکن، 321 هزار واحد نهضت ملی مسکن و 108 هزار واحد طرح خودمالکی در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در عین حال هیچ اشاره‌ای به میزان پیشریکی این پروژه ها به‌ویژه واحدهای نهضت ملی مسکن نکرده است.  پروژه‌هایی که قرار بود طی ساله تکمیل و تحویل متقاضیان آن شود.

به گزارش تسنیم، آبان‌ماه سال گذشته دیوان محاسبات کشور همزمان با سه سالگی آغاز ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن اعلام کرد: پیشرفت فیزیکی واحدهای این طرح در برخی استان‌ها 1 درصد و در 18 استان زیر 10 درصد است.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات که در آن از لفظ " بسیار ناچیز" برای نشان دادن پیشرفت فیزیک استفاده شده بود کمترین پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح ملی مسکن مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی،  قزوین، هرمزگان، اصفهان، ایلام، گیلان، کرمانشاه، مازندران، همدان، فارس، یزد و کردستان به ترتیب 1.14 درصد، 1.33 درصد با 3 درصد، 3،  3.3 درصد، 3.3 درصد، 4، 4.83 درصد، 4.87 درصد، 5 درصد، 5.25 درصد، 6 درصد و 7 درصد است.

بیشترین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح ملی مسکن نیز با 59.19 درصد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.  بررسی جدول دیوان محاسبات کشور از پروژه‌های طرح مذکور حاکی از آن است که پیشرفت طرح ملی مسکن در 18 استان زیر 10 درصد، 2 استان 10 درصد و 3 استان زیر 15 درصد است.

انتهای پیام/