شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#نوروز

در پارک نوروز تهران با یک تیر چند نشان بزنید

چقدر از امکانات پارک نوروز تهران استفاده کرده‌اید؟ پارکی که به گرامی‌داشت نوروز، این سنت دیرینه پرداخته و در بین کشورهای همسایه و عضو اکو، زبانزد است.

در پارک نوروز تهران با یک تیر چند نشان بزنید

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا تا به حال به فکر گشت و گذار در پارک نوروز تهران بودید؟ پارکی به گرامی‌داشت نوروز در تهران بنا شده است. با حضور در این مراسمات به شما قول می‌دهیم نه تنها اوقات خوشی را سپری کنید بلکه به کودکان خود نکوداشت این سنت دیرینه را به صورت بین المللی نشان دهید.

نوروز یادآور نو شدن و رشد در تمام مراحل زندگی است. نوروز نشان می‌دهد با زایش دوباره زمین باید سبز شد و رویید. چه زیباست که این تحول طبیعت همراه با برگزاری سنت محبوب و دیرینه نوروز جشن گرفته می‌شود. درست است که در ایران برگزاری این مراسم عمومی بوده و با توجه به هر خطه سنت‌های محلی هر شهر نیز اجرا می‌شود، اما برگزاری چنین جشنی مخصوصا به صورت بین المللی، حس و حال مردمان کشورهای دیگر را در این جشن زیبا، به ما نشان خواهد داد.

نوروز بین الملل

از سنت و نوروز صحبت کردیم، در این راستا شهرداری تهران در اراضی عباس آباد، حدود ۹۰هزار مترمربع را به ایجاد بوستان نوروز در سال ۱۳۹۲ اختصاص داد.

آیا مایلید نوروز بین المللی را تماشا کنید و از صمیم قلب به خود ببالید که در گرامی داشت این سنت دیرینه شما هم سهیم بوده‌اید؟

از زیبایی‌ها و سرسبزی بوستان نوروز هم که بگذریم، این مکان خیلی بیشتر از یک پارک معمولی است و تدابیر اندیشیده شده، حاکی از آن دارد که قصد این پارک، تنها تفریح و سرگرمی خانواده‌ها نیست و جنبه‌های آموزشی و حفظ سنت‌های ملی، جزو مهمترین اهداف این مجموعه در نظر گرفته شده است.

دریاچه خزر، نماد اتحاد بین الملل

در دو بخش از پارک نوروز، دو دریاچه به عمق ۱.۵ متر ساخته شده که نشان دهنده دریاچه خزر است. این دریاچه نمادی از اشتراک سنت نوروز بین کشورهای همسایه دریای خزر و همچنین کشورهای عضو اکو است. در اطراف ساحلی آن مناطق سرسبز و زیبایی است که برای قدم زدن و دوچرخه‌سواری مناسب است. طراح و سازنده این دریاچه به خوبی توانسته است مفهوم اتحاد و دوستی بین کشورهای همسایه را توسط دریای خزر نشان دهد. حتما با دیدن این دریاچه زیبا به همراه پرندگان دریایی و انعکاس آسمان بر آب، وسط عباس آباد شما را شیفته خود خواهد کرد.

جشن نوروز باستانی در سکوی اکو

بخش مهم و دلیل وجود بوستان نوروز، به بخش اکو وابسته است. ۱۴ سکوی مجزا به ۱۴ کشور اختصاص داده شده است. کشورهای عضو اکو به همراه عراق و بحرین، هر کدام در عید نوروز در این سکوها این روز را گرامی داشته و آداب و روسوم کشور خود را در این آیین باستانی در معرض نمایش قرار می‌دهند.

چه خوب است نسل‌های آینده قدمت و گسترش نوروز باستانی را در این مکان بببینند و به ریشه و پیشینه خود بالیده و در حفظ و تداوم آن مشارکت داشته باشند. هرکشور جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم، موسیقی و صنایع دستی کشور خود را که نماد فرهنگ آن کشور است نمایش می‌دهد.

گنبد مینا سازه‌ای غول آسا در پارک نوروز

پارک نوروز تنها محدود به زمان خاصی نیست و در هر زمان از سال پابرجاست. یکی دیگر از شگفتی‌های این پارک، وجود معماری مدرن خورشید گونه متعلق به گنبد مینا است. در این گنبد زیبا، دوست‌داران نجوم و علوم مختلف، دور هم گرد آمده و در این زمینه به علم خود اضافه می‌کنند. وجود سینمای چند بعدی جهت نمایش تازه‌های بدست آمده از تحقیقات فضایی، سیارات کشف شده به صورت ۱۸۰ درجه و همچنین رصد ستارگان با تلسکوپ‌های موجود، آشنایی با منجمان بزرگ، کتابخانه و دوره‌های آموزشی از جمله کاربرد این پلانتاریوم، چهارمین آسمان نمای عظیم جهان است.

2.jpg

میدان مشاهیر ایرانی

در بخش جنوبی پارک نوروز تهران، معماری زیبا و خاص سردر ورودی، ذوق و هنر معماری ایرانی را به رخ می‌کشد و به گردشگرانی که به استقبال نوروز باستانی آمده‌اند، خوش آمد می‌گوید. در اطراف این مجموعه ۶۰ تندیس بزرگان ایرانی در معرض دید عموم قرار داده شده است. این میدان مشاهیر با فرش ایرانی سنگفرش شده و با هدف آشنایی ملی و بین المللی با مفاخر ایرانی ایجاد شده است. اجرای برنامه‌های فرهنگی و همچنین گرامی داشت دستاوردهای این بزرگان در این مکان برگزار می‌شود.

زمین بازی اسکیت، محیطی جذاب برای کودکان

درکنار بازی‌های آبی دریاچه بوستان نوروز، فضای بازی و اسکیت کودکان، از جمله مواردی است که تفریح کودکان را جذاب‌تر می‌کند. این پیست اسکیت با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین زمین اسکیت خاورمیانه شناخته می‌شود.

نمایشگاه گل و گیاه برای دوست‌داران طبیعت

برای کسانی که عاشق گل و گیاه هستند هم مکانی در نظر گرفته شده است. با گذر از پل، در زیر سازه‌های چادری مکانی زیبا و رنگارنگ و پر از عطر مختلف قرار دارد. فروش گل‌های زیبا و همچنین آموزش نگهداری از آنها، مکانی است که حسابی خلق و خوی شما را سر جا می‌آورد.

سینما گیم چند بعدی پر هیجان

یکی دیگر از مکان‌های خاص و فوق‌العاده بوستان نوروز، وجود کره بزرگ سفیدرنگی است که سینما گیم ۷ بعدی در آن جای گرفته است. استفاده از بهترین و به روزترین تکنولوژی‌ها در زمینه بازی، هیجان و شور را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

در پارک نوروز تهران با یک تیر چند نشان بزنید

از همه زیبایی‌های این مجموعه می‌توانید در بزرگراه حقانی جنوب، خیابان دیدار جنوبی‌، پارک نوروز تهران استفاده کنید. پیاده‌روی و دوچرخه سواری، تماشای دریاچه زیبا به همراه آب نمای موزیکال، تفریح کودکان در پیست اسکیت، آشنایی با سنت کشورهای همسایه و اکو، آشنایی با مشاهیر ایرانی، سینما گیمینگ ۷ بعدی، آسمان نمای مینا و استفاده از چندین رستوران و کافی شاپ موجود در این مجموعه، امکان ایجاد اوقاتی خوش و خاطره‌انگیز را برای شما فراهم خواهد کرد. در پارک نوروز تهران با یک تیر چند نشان بزنید چرا که علاوه بر تفریح، مسائل ملی و آموزشی را نیز در نظر گرفته‌اید.