شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیم فصل#لژیونر#پرسپولیسی

فاش شد ؛ پشت پرده پرسپولیسی نشدن لژیونر ملی پوش در نیم فصل

فاش شد ؛ پشت پرده پرسپولیسی نشدن لژیونر ملی پوش در نیم فصل

صدآنلاین : طبق اسناد منتشر شده باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم فصل دو بار برای جذب علیرضا بیرانوند اقدام کرد.

به گزارش صدآنلاین در هفته‌های اخیر که با تصمیم کادر فنی باشگاه پرسپولیس حامد لک از تیم پرسپولیس کنار گذاشته شده، احمد گوهری که در نیم فصل به جمع سرخ‌ها اضافه شده به عنوان سنگربان اصلی تیم پرسپولیس مورد استفاده قرار گرفته است اما عمکرد نامطمئن و سینوسی او باعث ایجاد نقدهایی به کادرفنی پرسپولیس شده که چرا این تیم نباید دروازه‌بانی در سطح ملی داشته باشد؟. این روزها بحث بازگشت بیرانوند به پرسپولیس برای فصل آینده بسیار داغ است و همانطور که در مطالبی مجزا قبلا به آن پرداختیم، احتمال پرسپولیسی شدن بیرانوند در سال منتهی به جام جهانی بسیار زیاد است. خود علیرضا هم در مصاحبه هایش این موضوع را تایید و اعلام کرد که علاقه دارد دوباره پرسپولیسی شود.با این حال اسنادی توسط یکی از خبرگزاری ها منتشر شد که باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی هم به دنبال جذب بیرانوند بود ولی موفق نشد گلر شماره یک تیم ملی را به خدمت بگیرد.

دفعه اول در نامه ای در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۷ آذر ۱۴۰۰) که به امضای سید مجید صدری (سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس) رسیده بود، باشگاه پرسپولیس به یک مدیر برنامه اجازه می‌دهد تا به نمایندگی از پرسپولیس اقدام به مذاکره برای انتقال قرضی بیرانوند از باشگاه بواویشتای پرتغال به پرسپولیس کند.

در نامه دیگری که در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۳ دی ۱۴۰۰) به امضای سیدمجید صدری رسیده، پرسپولیس رسما علاقه خود را برای انتقال دائمی بیرانوند اعلام کرده و از شرکت نقل‌ و انتقال بازیکن مذکور خواسته تا مقدمات انتقال قطعی بیرانوند به پرسپولیس را انجام دهد.

بررسی این نامه‌ها نشان می‌دهد که گل‌محمدی در نیم فصل به دنبال جذب دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران بوده تا با بازگشت بیرانوند به پرسپولیس، درون دروازه تیمش اطمینان خاطر بیش‌تری داشته باشد اما عملی نشدن این انتقال، باعث شده پرسپولیس که فقط حامد لک را در آن مقطع در اختیار داشت، احمد گوهری را جذب کند.

بعد از قطعی شدن جدایی بوژیدار رادوشویچ از پرسپولیس قبل از پایان بازی های پرسپولیس در نیم فصل اول و شکایت او به فیفا، گلر کروات و باشگاه پرسپولیس به پایان راه خود رسیدند. بعد از آن گزینه های زیادی برای آمدن به پرسپولیس مطرح شدند ولی امکان جذب هیچکدام میسر نشد. به غیر از بیرانوند، پیام نیازمند دیگر گزینه ای بود که حتی پیشنهاد حضور در پرسپولیس به او داده شد ولی پیام هم با وجود اینکه شانسی برای بازی کردن در لیگ پرتغال ندارد، تصمیم گرفت به نیمکت نشینی اش در پورتومیننزه ادامه دهد و به پرسپولیسی ها جواب منفی داد.

محمدرضا اخباری گلر تراکتور هم دیگر گلر مدنظر پرسپولیسی ها بود که جذب او هم به دلیل بالا بودن مبلغ رضایتنامه و البته رقم درخواستی خودش منتفی شد. اما پشت پرده پرسپولیسی نشدن بیرانوند در آن مقطع چه بود و چرا علیرضا نتوانسته بود در نقل و انتقالات زمستانی به پرسپولیس بیاید؟

در آن مقطع و زمانیکه پیشنهاد پرسپولیس بدست مدیران بواویشتا رسید، آن ها جلسه ای با بیرانوند گذاشتند و علیرضا را در جریان این پیشنهاد قرار دادند. بیرانوند هم با توجه به قراردادی که با باشگاه پرتغالی داشت، تصمیم گیری در این رابطه را به عهده خودشان گذاشت. مدیران بواویشتا هم موضوع را با سرمربی تیمشان در میان گذاشتند ولی او با جدایی علیرضا مخالفت کرد. با این وجود مخالف اصلی جدایی بیرانوند در آن مقطع، مدیرعامل باشگاه بواویشتا بود. او در خصوص جدایی علیرضا اعلام کرد، فقط در صورتی اجازه جدایی به گلر تیمش را می دهد که تیم خواهان بیرانوند، مبلغ زیادی برای او پرداخت کند و در غیر این صورت علیرضا باید تا پایان قراردادش در بواویشتا باقی بماند. به این ترتیب جدایی بیرانوند از بواویشتا و پیوستنش به پرسپولیس در نیم فصل منتفی شد و علیرضا نتوانست به تیم سابقش بازگردد. گفتنی است با توجه به درخواست بالای بواویشتا و همچنین پولی که باید از قرارداد بیرانوند به آنتورپ ( بیرانوند بازیکن این تیم محسوب می شود و با آنتورپ برای فصل آینده هم قرارداد دارد) می رسید و البته دستمزد خود علیرضا، پرسپولیس چیزی حدود ۲ میلیون دلار باید هزینه می کرد که مشخصا توان پرداخت چنین پولی را نداشت.