شهر خبر

نظارت بر کیفیت تولید دانش بنیان‌ها در کمیته تخصصی کمیسیون بهداشت/ صادرات محصولات با تأکید بر تأمین نیاز بازار داخل

نظارت بر کیفیت تولید دانش بنیان‌ها در کمیته تخصصی کمیسیون بهداشت/ صادرات محصولات با تأکید بر تأمین نیاز بازار داخل

بندپی از تشکیل یک کمیته و‌ با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بر کیفیت محصولات تولیدی نظارت در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خلق ارزش افزوده در اقتصاد کشور، علاوه بر اینکه مبتنی بر نیروی انسانی حرفه‌ای و سرمایه است، نیازمند عنصر دانش به عنوان محور اصلی است. در واقع دانش با ارائه راهبردی اصولی و میانبر، هزینه تمام شده را کاهش داده و خروجی تولیدات را افزایش می‌دهد؛ همچنین با قابلیتی تجدیدپذیر می‌تواند بارها و بارها مورد استفاده قرار بگیرد و عامل خلق ارزش افزوده شود. در واقع مسئله دانش به دلیل اینکه نقش تعیین کننده‌ای در ارتقاء جایگاه اقتصادی دارد، مبنای شعار سال نیز قرار گرفت.

شرکت‌های دانش بنیان موسسه های خصوصی یا تعاونی هستند که جهت پیشرفت علم و افزایش دارایی، افزایش و گسترش منابع اقتصادی براساس اطلاعات، دستیابی به خط مشی‌های دانش و اقتصاد در حوزه‌ پیشرفت اختراعات و خلاقیت، تجاری کردن دست یافته‌ها و گسترش در زمینه تکنولوژی‌های نوین با ارزش افزوده زیاد ایجاد می شوند.

در این راستا دیدگاه محمدعلی محسنی بند پی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم.

بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا با اشاره به انتخاب هوشمندانه موضوع شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: چند سالی است که محور شعار سال، تولید و جهش تولید قرار گرفته است، چرا که تولید تنها راه موثر در مسیر توسعه، رشد اقتصادی و اشتغال پایدار است. با اینکه انقلاب ما، انقلاب فرهنگی بوده اما تمرکز رهبر انقلاب در انتخاب شعار سال بر مسائل اقتصادی بوده چرا که فرهنگ در اقتصاد ناسالم ممکن است دست‌خوش تغییر شود.

وی افزود: تفاوتی که سال جاری با سال‌های گذشته دارد این است که اقتصاد دانش بنیان هم در کنار تولید توسط مقام معظم رهبری مطرح شد. ایشان فرمودند که تنها راه پرداختن به کمیت تولید و مهم تر از آن کیفیت تولید به گونه ای که مردم بتوانند از تولید داخل استفاده بکنند، بحث تولید از نگاه دانش است.

نماینده مازندران در ادامه با اشاره به اهمیت تولید داخل اظهار کرد: بایستی نیاز بازار داخل تامین شود و اگر کیفیت تولید بالا برود بازار خوبی در منطقه و کشور خواهیم داشت و به اهدافی که در تولید به دنبالش هستیم، خواهیم رسید.

نماینده مجلس شورای اسلامی در راستای اقدامی که کمیسیون بهداشت و درمان برای حمایت از دانش بنیان‌ها انجام داده است گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم امسال پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری کمیته ای را با عنوان کمیته تولید دانش بنیان تشکیل داده است تا از این شرکت‌ها حمایت و موانع پیش روی آن‌ها برداشته شود.

بندپی در پایان تنها راه جلب اعتماد مصرف کننده را افزایش کیفیت تولیدات دانست و مدعی شد که کمیته تولید دانش بنیان هم بر کیفیت محصولات نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام