شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار

چراغ سبز دلار به بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز 28 فروردین

کدخبر: 489191
اقتصادنیوز : به باور برخی تحلیل گران افزایش قیمت انتهای وقت سکه نشان می دهد که بازیگران این بازار نسبت به آینده قیمت دلار خوشبین هستند و تصور می کنند که اسکناس آمریکایی به راحتی از مرز 28 هزار تومانی عبور خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، سکه امامی دیشب در بازار پشت خطی افزایش معناداری را تجربه کرد. فلز گران بهای داخلی اواخر شب گذشته بالای محدوده 13 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد و همین موضوع احتمال رشد قیمت فلز گران بهای داخلی در روز جاری را تقویت کرد.

به باور برخی تحلیل گران افزایش قیمت انتهای وقت سکه نشان می دهد که بازیگران این بازار نسبت به آینده قیمت دلار خوشبین هستند و تصور می کنند که اسکناس آمریکایی به راحتی از مرز 28 هزار تومانی عبور خواهد کرد. بررسی ها نشان می دهد در صورتی که اونس طلا را در محدوده هزار و 975 دلار در نظر بگیریم، حباب سکه 13 میلیون و 300 هزار تومانی، با دلار 28 هزار و 500 تومانی، صفر خواهد شد.

در این شرایط می توان گفت، معامله گران برای خرید فلز گران بهای داخلی در محدوده 13 میلیون و 300 هزار تومانی ریسک می کنند، چرا که ارزش ذاتی سکه حدود 12 میلیون و 980 هزار تومان است و فاصله حدودا 300 هزار تومانی با قیمت بازار دارد.

به گفته برخی تحلیل گران در صورتی که در روز جاری، دلار از مرز 28 هزار تومانی عبور نکند، احتمال افت قیمت سکه تا محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان وجود خواهد داشت. با این حال، تا زمانی که فلز گران بهای داخلی بالای محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان است، شانس رشد قیمت سکه بیشتر خواهد بود.