شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#قطر#نوروز

80 درصد هتل‌های استان‌های جنوبی برای جام جهانی قطر اشغال می‌شود/ نوروز 75درصد از ظرفیت هتل ها اشغال شد

80 درصد هتل‌های استان‌های جنوبی برای جام جهانی قطر اشغال می‌شود/ نوروز 75درصد از ظرفیت هتل ها اشغال شد

رئیس جامعه هتلداران گفت: الای 80درصد هتل های کیش، قشم، فارس و استان های جنوبی آمادگی پذیرایی از مهمانان جام جهانی قطر را دارند.

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نوروز 1401 جبران مافات دوران کرونا را کرده است یا خیر اظهار کرد: ظرفیت تمام هتل ها در تعطیلات نوروز پر نبود و هفته اول 85 درصد و هفته دوم 65 درصد بوده است بنابراین میانگین  میتوان گفت 75درصد از ظرفیت هتل ها در این ایام اشغال شده است و بسیاری از هتل ها خالی بودند.

وی ادامه داد: ضررهایی که در دوران کرونا به ما وارد شده است آنقدر زیاد بوده که این تعطیلات نیز نتوانست آن را جبران کند. زیان هتلداران در ایام گذشته به قدری زیاد است که ایام عید قطره‌ای دربرابر ضرر و زیان هاست.

حمزه زاده با اشاره به استان هایی که رزرو کمتری داشته اند گفت: استان های غربی به دلیل بارش برف و باران ضریب کمتری از رزرو نسبت به استان های جنوبی کشور را داشته اند.

رئیس جامعه هتلداران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه برخوردی در برابر تخلفات هتل ها صورت گرفته است بیان کرد: تخلفات باید موردی برخورد شود تا با آن برخورد شود اما تخلفات مصداقی به ما گزارش نشده است و در صورت گزارش ما آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی به ضرر 23هزار میلیارد تومانی دوران کرونا اشاره کرد و گفت: برای مناسبت های پیش رو آمادگی صد درصد از پذیرایی از مسافران را داریم و درآمدی که در تعطیلات حاصل می شود فقط پاسخگوی نیاز همان لحظه است.

حمزه زاده درباره آمادگی هتل های جنوب کشور برای پذیرایی از هواداران جام جهانی خاطر نشان کرد: هتلداران آمادگی دارند تا در استان هرمزگان و فارس 20هزار تخت برای هر شب و سایر استان ها 50هزار تخت در اختیار هواداران جام جهانی قطر قرار دهند.

رئیس جامعه هتلداران ادامه داد: بالای 80درصد هتل های کیش، قشم، فارس و استان های جنوبی آمادگی پذیرایی از مهمانان را دارند همچنین 30درصد از سایر استان ها آماده پذیرایی از هواداران هستند. 

وی درباره قیمت هتل های کشور در مقایسه با سایر کشور ها اظهار کرد: برای همه قشر از هواداران هتل ها آماده پذیرایی هستند. هتل های ما نسبت به هتل های سراسر دنیا ارزان ترین هستند درنتیجه هیچ هتلی ارزان تر از هتل های ایران برای هواداران جام جهانی در نمی آید.

حمزه زاده در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا هزینه هتل را از هواداران خارجی دلاری دریافت می کنید یا خیر گفت: در این باره با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری جلسه هایی را برگزار کردیم تا در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

رئیس جامعه هتلداران در پایان تصریح کرد: وزارت گردشگری و آژانس ها برنامه های مختلفی دارند تا در غالب پکیج به گردشگرانی که در هتل ها اقامت دارند ارائه دهند همچنین در هتل ها، فیلم ها، بروشور ها و به نمایش درآوردن عکس های زیبا از مکان های تاریخی را در نظر گرفته ایم.

 

انتهای پیام