شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برنج

میزان قابل توجهی از برنج ایرانی در احتکار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است

میزان قابل توجهی از برنج ایرانی در احتکار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است

رییس اتحادیه برنج فروشان تالش، چند فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ را مافیا برنج خواند که در انبارهای خود هم اکنون چندین هزار تن برنج دارند.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، امیرآقاجانیان رییس اتحادیه برنج فروشان تالش در خصوص دلایل افزایش قیمت برنج گفت: میزان قابل توجهی از برنج ایرانی در احتکار عده‌ای است که پروانه برنج فروشی ندارند و فقط دنبال سود تورمی از احتکار هستند.

وی ادامه داد: این افراد در ابتدای فصل با سرمایه نقدی برنج را با قیمت بالاتر از قیمت پیشنهادی کسبه از کشاورزان و دلالان خریداری می‌کنند و سپس برنج ها را انبار می‌کنند و بعد چندماه به قیمت بسیار بالاتری بفروش می‌رسانند که از این طریق سود هنگفتی را بدون پرداخت کوچکترین هزینه دارایی و مالیات به جیب می زنند .

وی ادامه داد: این در حالی است که کسبه جواز کسب‌دار و اصناف هزینه‌های متفاوتی را از جمله مالیات و سودبانکی پرداخت می‌کنند و متاسفانه تاکنون هیچ نظارت و برخوردی با این گونه محتکرین انجام نمی‌شود. 

وی ادامه داد : چند فروشگاه زنجیره ای بزرگ را مافیا برنج خواند که با همین روش در انبارهای خود هم اکنون چندین هزار تن برنج دارند.

وی افزود : خشکسالی و واردات نامنظم از دیگر عوامل افزایش قیمت است و در حال حاضر برنج ایرانی در خرده فروشی های تهران در حدود یکصد هزارتومان بفروش می‌رسد.

انتهای پیام