شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#امریکا

ایجاد نیروی نظامی جدید امریکا در منطقه

رویترز این اقدام را به عنوان واکنشی به حملات حوثی های یمن (انصارالله) به عربستان سعودی و امارات توصیف کرده است.

ایجاد نیروی نظامی جدید امریکا در منطقه

امریکا نیروی جدید نظامی در خاورمیانه ایجاد می کند.

نیروی دریایی ارتش امریکا اعلام کرد به دنبال تاسیس نیروی جدید چند ملیتی در منطقه است که ماموریت اصلی آن مقابله با قاچاق سلاح در آب های اطراف یمن است.

رویترز این اقدام را به عنوان واکنشی به حملات حوثی های یمن (انصارالله) به عربستان سعودی و امارات توصیف کرده است.

معاون فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا در این باره گفت این نیرو از روز یکشنبه آینده (فردا) کار خود را آغاز می کند و در آب های دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن فعال خواهد بود.

کوبر در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران گفت: این آب ها از نظر استراتژیک مهم اند و نیازمند توجه ما هستند.

آب های نزدیک به یمن، گذرگاه اصلی تجارت جهانی از جمله انتقال نفت هستند.

در بیش از یک دهه اخیر افزایش گشت های دریایی باعث کاهش حملات دزدان دریایی علیه کشتی های تجاری در دریاهای نزدیک یمن داشته است.

این مقام ارشد نیروی دریایی امریکا همچنین گفت که راه اندازی این نیروی نظامی جدید بر توانایی حوثی ها برای کسب سلاح لازم برای حمله به عربستان سعودی و امارات تاثیر خواهد داشت.

امریکا و عربستان سعودی، ایران را متهم می کنند که با نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد به صورت غیرقانونی برای حوثی های یمن سلاح ارسال می کند اما تهران این اتهامات را رد می کند.

یک مقام مسوول امریکایی که خواست نامش اعلام نشود هم گفت که آب های میان کشورهای سومالی و جیبوتی در آفریقا و یمن، کانال های قاچاق سلاح برای حوثی های یمن هستند. وی افزود: نیروی نظامی جدید قطعا این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

رویترز درباره جزئیات این نیرو هم نوشته است این نیرو شامل 2 تا 8 کشتی خواهد بود. همچنین 3 گروه جداگانه نیز در آب های نزدیک به یمن برای مقابله با فعالیت های انتقال سلاح و دزدی دریایی فعالیت خواهند کرد.

منبع: عصر ایران