شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شفافیت#مجلس#فوریت

طرح ۲ فوریتی شفافیت آرای قوای سه گانه در دستور کار این هفته مجلس/ همه نهادها شفاف می شود

طرح 2 فوریتی شفافیت آرای قوای سه گانه در دستور کار این هفته مجلس/ همه نهادها شفاف می شود

نماینده نیشابور در مجلس از در دستورکار قرار گرفتن بررسی تقاضا دو فوریت درباره طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها در جلسات این هفته مجلس خبر داد.

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح 2 فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح 2 فوریتی شفافیت قوای سه گانه روز (چهارشنبه 24 فروردین ماه) تقدیم هیئت رئیسه شد لذا بررسی تقاضا دو فوریت درباره طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها در دستورکار جلسات این هفته مجلس قرار دارد.

وی افزود: درصورتی که 2 فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه به تصویب نمایندگان برسد احتمالا رسیدگی به آن همین هفته در دستورکار مجلس قرار گیرد.

ارکانی تصریح کرد: در طرح‌ها و لوایحى که فوریت آنها تصویب شده باشد، ابتداء نسبت به اصل آن مذاکره مى‏شود و پس از آن براى ورود به شور در ماده واحده یا مواد، رأى گرفته مى شود و سپس راجع جزئیات آن بررسی و رأی‌گیری به عمل می‌آید.

وی تصریح کرد: هدف از تهیه طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها  این است که باید تصمیمات تمام نهادها شفاف شود.

نماینده نیشابور در مجلس بیان کرد: مردم به طور شفاف از تصمیمات مجلس شورای اسلامی مطلع هستند و به این دلیل ما در این طرح به دنبال شفافیت در هر سه قوه هستیم. 

به گزارش تسنیم، در آیین‌نامه داخلی مجلس درباره بررسی طرح‌های 2 فوریتی آمده که حداکثر چهار ساعت پس از تصویب فوریت، طرح چاپ و توزیع و به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع شود و حداکثر بیست ساعت پس از تصویب فوریت، پیشنهاد نمایندگان به کمیسیون مربوط تسلیم می‌شود و  گزارش کمیسیون حداکثر سه روز کاری پس از تصویب فوریت، به هیأت رئیسه ارسال می‌شود تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

انتهای‌پیام/