شهر خبر

یک تهیه کننده پیشکسوت در دخالت‌های آزاردهنده در امور صنفی سینما به شدت انتقاد کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، سیدضیاء هاشمی، رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران در برنامه زنده سینمامعیار در رادیو گفتگو درباره برخی مسائل روز سینمای ایران اظهارنظر کرد.

 

گزیده نظرات سیدضیاء هاشمی را بخوانید:

اکران عید هم از فقدان همین نگاه عرضه و تقاضا به فیلم ها شد، فیلم هایی که می توانستند لوکوموتیو سینما را به حرکت بیاندازند مثل چپ، راست و شیشلیک را نگذاشتند اکران شوند و نام ۲۱ فیلم مطرح شد که با توجه به شرایط کرونا و اینکه بعد از دو سال مردم می توانستند سفر بروند، شانسی برای فروش یالا نداشتند.

فیلم چپ راست بدلیل بچه بازی گیر کرده و هر روز یک چیزی راجع به فیلم می گویند که چه بخش هایی از فیلم باید حذف شود و از شورای پروانه نمایش تا افراد دیگر هر کس یک نظری راجع به فیلم دارد و منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم هم دیگر بریده و از طرف دیگر شیشلیک هم بقدری گرفتار اعمال سلیقه های مختلف شد که تبدیل به آبگوشت شده‌ است! و سیستم نظارتی ما نمی داند چکار می خواهد کند.

به سازمان سینمایی توصیه می کنم بجای ایجاد شوراهای اینچنینی فکری به حال تولید و حل مشکلات عدیده در شورای پروانه ساخت و نمایش کند.

چرا فیلم کوچه ژاپنی های امیرحسین ثقفی که به ادعای بسیاری از افراد که فیلم را دیده اند یکی از بهترین فیلم های سال گذشته سینما بود، بخاطر کج سلیقگی یک نفر ( که همه جا هست و با مشاوره های غلط خود آسیب های زیادی به سینما می زند و اگر جلوی او را نگیرند به زودی شاهد یک انفجار خواهیم بود) از جشنواره کنار گذاشته می شود و فیلم هایی را به جشنواره آوردند که تعداد قابل توجهی از این فیلم ها به گرد پایش نمی رسیدند.

چندبار برای آقای خزاعی نامه نوشتم و به عنوان یک مسئول صنف تلاش کردم مشکلات را حل کنم اما هنوز موفق به ملاقات با ایشان نشدم اما از حمایت از او هنوز پشیمان نیستم چون ایشان را فردی می دانم که می خواهد مشکلات را حل کند و مشکل هر چه هست به  مشاورانی برمی گردد که اطراف او هستند اما  شناختی از سینما ندارند و فقط خوب حرف می زنند!

یک فرد بی خرد در خارج از کشور حرفی زد و از داخل خانه سینما بیانیه ای در تایید او صادر شد (آن هم از طرف بچه هایی که من همه آنها را می شناسم و بچه های خوب و سالمی هستند) و با آبروی یک نفر بازی کردند و دولت و خانه سینما هم هیچ واکنشی نشان ندادند انگار بدشان نیامد! سازمان سینمایی آنجا هم پیشنهاد یک شورای دیگر داد در شرایطی که از ۴ ماه قبل آئین نامه انضباطی مفصلی را برای آقای خزاعی فرستادیم که راجع به همه موضوعات چالشی سینما از موارد اخلاقی تا مالی در آن آمده بود اما هنوز هیچ پاسخی به ما نداده اند.

فرهاد اصلانی با بازی در نقش ابن زیاد در مختارنامه آخرت خود را خریده و سالهای سال است که در این سینما حضور دارد چرا با او این برخورد زشت انجام شد! این افرادی که این بیانیه را امضا کردند با خودشان فکر کنند از فردا ما راجع به هر موضوعی بخواهیم راجع به سینما حرف بزنیم( مثلا با آقایان مجلس درباره بحث مالیات و بسیاری بحث های دیگر) با این پاسخ مواجه خواهیم شد که دارید راجع به همان هایی صحبت می کنید که فاسدند.

منبع: تازه نیوز