شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قوه قضائیه#رئیس قوه قضائیه

ابلاغ بخشنامه تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت توسط رئیس قوه قضائیه

ابلاغ بخشنامه تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت توسط رئیس قوه قضائیه

به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان، پیشگیری از واسطه‌گری در انجام امور ثبتی مردم «تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» توسط رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه؛ در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (12) قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب 1390 با اصلاحات و الحاقات آن و بند (3) ماده (37) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (67) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب 1390 و ماده (2) آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب 1399 رئیس قوه قضائیه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان و پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، «تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» به شرح مواد ذیل است.

ماده 1- جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل می‌شود،

الف - به صورت خودکاربری

- شهروندان می‌توانند از طریق سامانه‌های سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانه‌های ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.

ب - دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور

- در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.

ماده 2- نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه‌نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشد.

ماده 3- اسناد اشخاص بی‌بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق‌التحریر، تنظیم و ثبت می‌شود. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت می‌رسد.

ماده 4- دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت می‌کنند.

جدول تعرفه

قوه قضائیه , سازمان ثبت اسناد و املاک کشور , کانون سردفتران و دفتریاران ,

انتهای پیام/