شهر خبر

تهران تایمز بررسی کرد؛

هتک حرمت به «مسجدالاقصی» ساکنان غرب آسیا و جهان اسلام را برآشفت

هتک حرمت به «مسجدالاقصی» ساکنان غرب آسیا و جهان اسلام را برآشفت

حوادث دیروز جمعه و بی حرمتی به مسجدالاقصی، ساکنان منطقه غرب آسیا و تمام جهان اسلام را برآشفت.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز گزارش امروز خود را به تحولات فلسطین اشغالی و روایت ستمی اختصاص داد که رژیم صهیونیستی بر مسلمانان روا می‌دارد.

دیروز جمعه، صدها نظامی صهیونیست با حمله به مسجد الاقصی، نمازگزاران مسلمان را با نارنجک‌های شوکر، گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی و فلزی هدف گرفتند.

مستندات حاکی از آن است که نیروهای صهیونیست با ورود به مسجدالاقصی و آتش گشودن به روی نمازگزاران، آغازگر این خشونت بودند که به زخمی شدن بیش از ۱۵۰ نفر منجر شد حال آنکه امدادگران صلیب سرخ فلسطین هم با حملات مشابهی علیه خود و آمبولانس‌هایشان روبرو بودند که با هدف کارشکنی در مسیر امدادرسانی به زخمی‌ها انجام شد.

با این حال، حملات نظامیان اشغالگر، مانع از عزم نمازگزاران فلسطینی برای ورود به مسجدالقصی نشد.

بی حرمتی به آستان مقدس مسجدالاقصی در ادامه تشدید تنش‌های اخیر میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها در کرانه باختری است. ساعاتی قبل از آغاز حمله، صهیونیست‌ها در شهر جنین، یک نوجوان فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رسانده بودند.

این در حالی است که حوادث روز گذشته و بی حرمتی به مسجدالاقصی، ساکنان منطقه غرب آسیا و تمام جهان اسلام را برآشفت.

جمهوری اسلامی ایران هم اقدام بی شرمانه اشغالگران صهیونیست در بی حرمتی به اماکن مقدس را به شدت محکوم کرد.

در همین ارتباط، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تداوم اقدامات وحشیانه و تروریستی صهیونیست‌ها در قدس و فلسطین اشغالی هشدار داد و گفت: جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین حاکی از ضعف روزافزون این رژیم اشغالگر می‌باشد که برای سرپوش گذاشتن بر آن، توان پوشالی خود را در برابر عده‌ای نمازگزار بی‌دفاع را به نمایش می‌گذارد.

در سطح بین الملل نیز، سازمان همکاری اسلامی این حمله را به شدت محکوم و آن را توهین به احساسات امت اسلامی تعبیر کرد.