شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرکوک#بغداد#عراق

واکنش بغداد به حمله پهپادی در نینوا / تداوم عملیات «پتک آهنین» در کرکوک

واکنش بغداد به حمله پهپادی در نینوا / تداوم عملیات «پتک آهنین» در کرکوک

واکنش بغداد به حمله پهپادی به مواضع حشد شعبی در استان نینوا و تداوم عملیات پتک آهنین در کرکوک از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب خبر حمله پهپادی به مواضع نیروهای الحشد الشعبی در استان نینوا عراق، از انفجار یک خمپاره در این مقر خبر داد.

در بیانیه واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق که خبرگزاری عراق( واع)، بامداد امروز (شنبه 16 آوریل) منتشر کرده، آمده است که برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اخباری درباره کشته و زخمی شدن چند تن در حمله پهپاد ناشناس به مواضع گردان 78 حشد عشایری در ناحیه زمار در غرب استان نینوا منتشر کرده‌اند که این اطلاعات بی اساس است.

این واحد افزوده است که حادثه پیش‌آمده عبارت است از انفجار یک خمپاره منور 60 میلی‌متری که باعث زخمی شدن یکی از رزمندگان این نیروها به صورت سطحی شده است.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق تأکید کرده که تحقیقات درباره علت حادثه ادامه دارد.

تداوم عملیات «پتک آهنین» و انهدام مقر داعش

سرلشکر ستاد «علی الفریجی»، فرمانده نیروهای عملیات مشترک کرکوک اعلام کرد که بزرگترین پایگاه مورد استفاده داعش در منطقه «وادی الشای» در استان کرکوک منهدم شد.

الفریجی افزود که انهدام پایگاه داعش در چارچوب عملیات «پتک آهنین» و با نظارت سرلشکر «عبدالامیر الشمری»، معاون فرمانده عملیات مشترک صورت گرفت.

ارتش عراق برای چندمین روز پیاپی عملیات «پتک آهنین»را علیه بقایای تروریست‌های داعش در استان کرکوک ادامه داد.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق روز چهارشنبه اعلام کرده بود که این عملیات گسترده در مناطق «وادی الشای و وادی زغیتون» در استان کرکوک و مناطق منتهی به رشته‌کوه‌های «حمرین» و با مشارکت دستگاه مبارزه با تروریسم و نیروهای ارتش و با همکاری نیروی هوایی عراق و نیروهایی ارتش اجرا می‌شود.

دستگیری سرکرده بارز داعشی در غرب الانبار

فرماندهی عملیات پلیس استان الانبار عراق از دستگیری برادر «شاکر وهیب»  سرکرده به هلاکت رسیده گروه تروریستی داعش در غرب این استان خبر داد.

این فرماندهی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عامر وهیب زعتر» برادر «شاکر وهیب زعتر» سرکرده به هلاکت رسیده گروه تروریستی داعش در منطقه «القائم» در غرب استان الانبار در جریان یک عملیات دستگیر شد.

فرماندهی پلیس الانبار افزود: این تروریست از ترکیه تا زمان ورود به خاک عراق که از خاک سوریه صورت گرفت، تحت تعقیب قرار گرفت. او قصد داشت در خاک عراق عملیات تروریستی انجام دهد اما نیروهای عراقی در کمین او بودند تا توانستند او را دستگیر کنند.

انتهای پیام/