شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شفافیت#مجلس#جدید

۳ تفاوت طرح جدید شفافیت آرای نمایندگان

3 تفاوت طرح جدید شفافیت آرای نمایندگان

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تفاوت‌های طرح جدید شفافیت آرای نمایندگان را تشریح کرد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان، اظهار کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان اصلاح شده و پس از تصویب در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در دستورکار جلسات هفتگی مجلس قرار گرفته است.

وی در توضیح تغییرات طرح فعلی شفافیت آرای نمایندگان، اظهار کرد: طرح جدید نسبت به طرح قبلی کامل‌تر است و شفافیت مختص مجلس نیست و باید در همه بخش‌ها باشد از جمله مذاکرات جلسات هیئت دولت ، جلسات شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... به صورت شفاف باشد، لذا شفافیت را برای همه نهادها در نظر گرفته‌ایم که این دست آورد بزرگی است که در طرح جدید دیده شده است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه 2 موضوع دیگر نیز در این طرح دیده شده است، ادامه داد:شفافیت در امور ملی مانند برجام،«CFT»«FATF» و پالرمو شفاف باشد که باعث می ‌شود که مردم ببینند که وکلایشان چه میزن بینش و بصیرت سیاسی دارند.

ابوترابی با تاکید بر اینکه باید رأی نمایندگان در امور ملی شفاف باشد، ادامه داد: اما اعلام آرا نماینده در امور منطقه‌ای برای آنها مشکلاتی را ایجاد می‌کند و باعث چند برابر شدن اختلافات می‌شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد: بهتر است رای وکلای‌ملت درموضوعات محلی به صورت غیر شفاف باشد تا حریت نماینده حفظ شود.

به گزارش تسنیم، طرح شفافیت آرای نمایندگان  در 15 بهمن ماه سال 99 به رأی گذاشته شد و کلیات آن با 153 رأی موافق، 63 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر، رد شد و پس از آن با استفاده از ظرفیت ماده 130 آیین‌نامه داخلی مجلس، با جمع‌آوری امضای 50 تن از نمایندگان، بار دیگر این طرح در دستور کار جلسات خانه ملت قرار گرفت،بنابراین طرح بار دیگر به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی ارجاع و اصلاح شد.

انتهای‌ پیام/