شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#پایتخت#جمعه#تعداد

تجمع چند هزار نفری در حمایت از روسیه در صربستان

تظاهرات حمایت از روسیه در بلگراد

تعداد زیادی از مردم صربستان عصر جمعه با تجمع در مرکز پایتخت این کشور، از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های روسی گزارش دادند چند هزار نفر از ساکنان شهر «بلگراد» پایتخت صربستان، در یک تظاهرات گسترده در حمایت از روسیه شرکت کردند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، دلیل برگزاری این رویداد به نام «نه از طرف من»، رأی موافق صربستان به اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل بود.

سازمان دهندگان این تجمع، گروه «گشت مردمی» به ریاست دمنیان کنژویچ و جنبش «اُبراز» به ریاست ملادن اوبرادوویچ بودند که پیش از این در ماه مارس تجمعاتی در حمایت از روسیه برگزار کرده بودند.

تجمع چند هزار نفری در حمایت از روسیه در صربستان

بر اساس این گزارش، حدود ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی، صدها نفر در مرکز بلگراد، در نزدیکی بنای یادبود نیکلاس دوم، روبروی ساختمان ریاست جمهوری تجمع کردند. سپس تعداد آنها به چندین هزار رسید.

به نوشته ریانووستی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، پرچم‌های روسیه، صربستان، جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک، و پرچم سیاه-زرد-سفید امپراتوری روسیه را به همراه داشتند. برخی از آنها تی‌شرت‌هایی با علامت Z پوشیده بودند.

تجمع چند هزار نفری در حمایت از روسیه در صربستان

تظاهرات‌کنندگات خیابان اصلی کرالیا میلانا را مسدود کردند و سپس در یک ستون از مرکز شهر عبور کردند و از کنار ستاد کل، وزارت دفاع، دولت و وزارت خارجه صربستان گذشتند.

بر این اساس، شرکت‌کنندگان شعارهایی مانند «کریمه روسی است»، «کوزوو صربستانی است»، «صرب‌ها و روس‌ها برای همیشه برادرند» سر دادند. آنها همچنین در مقابل سفارت بلاروس شعارهایی در حمایت از «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور این کشور سر دادند.

منبع: فارس