شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال ۹۸#اصفهان

ماجرای فوت یک زندانی در اصفهان | فیلم و عکس از وضعیت زندانی حوادث سال ۹۸ در بهمن‌ ماه

فوت مهدی صالحی از زندانیان حوادث سال ۹۸ که به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض در زندان بود خبرساز شد. شرح ماجرا را در این گزارش بخوانید.

مهدی صالحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، فوت مهدی صالحی از زندانیان حوادث سال ۹۸ که به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض در زندان بود خبرساز شد؛ رسانه‌های ضد انقلاب در ادعایی فوت این زندانی را به دلیل تزریق داروی اشتباه عنوان کردند و از وضعیت بد زندانیان در ایران سخن گفتند.

این در حالی است که طبق مشاهدات و بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس، این فرد پس از مراجعه به بهداری زندان با تشخیص پزشک معالج به یکی از بیمارستان‌های تخصصی در اصفهان منتقل می‌شود و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر پزشکان معالج متخصص مراحل درمان را طی کرده است؛ مدارک پزشکی حاکی از آن است که وضعیت وی توسط پزشکان مرتبا بررسی شده است.


فیلم‌ زیر مشاهدات میدانی خبرنگار فارس از آخرین وضعیت این زندانی در بهمن‌ماه سال گذشته است.

همچنین سازمان زندان‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مهدی صالحی به اتهام محاربه از طریق بکارگیری سلاح گرم به منظور ایجاد رعب و وحشت در ملاء عام و اقدام به تیراندازی و افساد فی‌الارض دستگیر شده است؛ صالحی در اسفند ۹۸ به زندان مرکزی اصفهان معرفی و حکم اعدام او در سال ۱۳۹۹ از طرف شعبه یکم اجرای احکام خمینی شهر صادر شده بود.

این زندانی در ۲۱ دی ماه سال گذشته با اظهار تألم و بی‌حالی و سرگیجه به بهداری مرکزی زندان مراجعه کرده و مورد ویزیت پزشک مستقر در زندان قرار می‌گیرد که پس از آن و بنا به تشخیص پزشک به بیمارستان سطح شهر اعزام شده است؛ صالحی همان روز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و تا زمان فوت در بیمارستان در بخش مراقبت‌های ویژه بوده است.