شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرمول یک

استعدادهای خوبی در اتومبیلرانی داریم/ هدفم شرکت در مسابقات فرمول یک است

استعدادهای خوبی در اتومبیلرانی داریم/ هدفم شرکت در مسابقات فرمول یک است

قهرمان اتومبیلرانی گفت: هدفم شرکت در مسابقات فرمول یک خواهد بود.

مهربد شاملی، قهرمان اتومبیلرانی ایران، درباره مسیری که برای حضور در مسابقات فرمول چهار طی کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: از سال ٩٤ وارد کارتینگ حرفه‌اى شدم و دو مسابقه را شرکت کردم. سال ٩٥ تمامى مسابقات را در کلاس جونیور (نوجوانان) شرکت کردم و توانستم مقام سوم سال را کسب کنم. سالهای ٩٦ و ٩٧ قهرمان سال این کلاس شدم و در کنار کلاس جونیور کلاس سینیور (بزرگسالان) هم در سال ٩٧ شرکت کردم و توانستم مقام دوم سال در این کلاس را کسب کنم. از سال ٩٨ وارد کارتینگ امارات شدم و در آنجا هم در کلاس سینیور به مقام دومى سال رسیدم. از سال ٩٩ وارد فرمول ٤ امارات شدم و براى اولین سال فعالیت خود در فرمول ٤ امارات در بین رانندگان اروپایى و بین المللى به مقام دهم سال دست پیدا کردم و بعد از به اتمام رسیدن فصل امارات به اسپانیا رفتم و مشغول مسابقات فرمول ٤ اسپانیا شدم و به مقام هاى خوبى دست یافتم اعم از ٤ اُمى،٦ اُمى و …، بعد از پایان فصل اسپانیا نیز به علت شیوع ویروس کرونا و مشکلات سربازى و … نتوانستم در مسابقات بین المللى شرکت کنم و در نهایت هم در سال ١٤٠٠ توانستم به مقام اول سال کارتینگ کشور در کلاس سینیور دست پیدا کنم.

شاملی در مورد آخرین وضعیت این رشته در کشور و برنامه های پیش رو گفت: سال گذشته در تلاش بودم که در مسابقات فرمول چهار که همزمان با مسابقات فرمول یک برگزار می شد، شرکت کنم اما با توجه به شیوع ویروس کرونا مشکلاتی به وجود آمد که شرکت در این مسابقه مهم را از دست دادم. برای شرکت در این رقابتها باید بین فدراسیون جهانی و فدراسیون ایران یک هماهنگی سریع انجام می شد چون من به دلیل اینکه سرباز هستم مشکل خروج از کشور داشتم بنابراین نیاز به این حمایت و هماهنگی وجود داشت که در نهایت متاسفانه آنقدر همکاری با سرعت پایین صورت گرفت که از این مسابقه مهم جا ماندم.

وی افزود: در تلاش بودم بدن و ذهنم در شرایط مسابقه باشد که نشد. من در ایران فقط می توانستم کارتینگ داخلى شرکت کنم چون بیشترین شباهت را به مسابقات بین المللى دارد اما به هر جهت آن فرصت را در سالی که گذشت از دست دادم. براى ١٤٠١ هم برنامه دارم در فرمول ٣ شرکت کنم اگر البته دوباره دچار مشکلى نشوم و همه چیز طبق برنامه پیش برود.

این قهرمان جوان درباره وضعیت رشته اتومبیرانی در ایران اینگونه توضیح داد: راستش وضعیت زیاد خوبى ندارد و رسیدگى زیادى به این رشته نمی‌شود. متاسفانه با اینکه استعدادهای خوبی در کشور داریم اما فعالیت اکثر فعالان حاضر در این رشته به دور از چشم اسپانسرهاست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران با توجه به زیرساخت های موجود توانایی میزبانی از مسابقات بین المللی را دارد؟ گفت: شاید بتواند میزبانى کارتینگ امارات را بگیرد اما بیشتر از آن را خیر.

شاملی با اشاره به حضور در مسابقات فرمول یک بیان کرد: شرکت در مسابقات فرمول یک آرزوى من هم است. تمام تلاشم را به کار خواهم گرفتم تا این آرزوی قلبی خودم را محقق کنم. تا آن روز با جدیت تمرینات و مسابقاتم را دنبال می توانم تا روزی در این رویداد حاضر باشم. ما برای رشد بیشتر نیازمند حمایت مسئولین هستیم اما به این رشته به عنوان رشته ورزشی توجه نمی‌شود و همین موضوع گاها دردسرساز است.

انتهای پیام