شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#تبریز#برنج#جمعه#حوزه

انتقاد خطیب جمعه تبریز از گرانی‌های افسارگسیخته خودرو، برنج و دارو : رئیس جمهور برای برخورد با گرانفروشی اقدام عملی کند

انتقاد خطیب جمعه تبریز از گرانی‌های افسارگسیخته خودرو، برنج و دارو : رئیس جمهور برای برخورد با گرانفروشی اقدام عملی کند

حوزه نوشت : حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: دولتمردان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند و برای حل مشکلات معیشتی به ویژه تورم و گرانی اقدام عملی کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: یکی از راه‌های رسیدن به عدالت مبارزه با فقر و فساد مخصوصا فساد اقتصادی است.

وی، یکی از مفاسد اقتصادی را سوء استفاده از اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی دانست و گفت: روند اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی از زمان ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبری تا به حال مطلوب نبوده است و مصلحت کشور ایجاب می‌کند که اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی اجرا شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم، نسبت به قانوندانان قانون شکن هشدار داد و گفت: برخی افراد هستند قانون خوب می دانند و با سوء استفاده از اصل ۴۴ قانون اساسی کارخانه ای را خریداری و به بهانه های مختلف بعد کارخانه را تعطیل و کارگران را بیکار و صاحب زمین میلیاردی کارخانه می شوند.

وی یکی از ضرورت‌های رونق و جهش تولید را ضرورت توجه بر اهلیت افراد در واگذاری صنایع و کارخانه‌ها به بخش خصوصی دانست و افزود: بی توجهی به اهلیت افراد، امکان سوء استفاده را به برخی سود جویان خواهد داد و تعطیلی مجموعه‌های تولیدی و تغییر کاربری آنها زیرپا گذاشته شدن حقوق کارگران را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از گرانی‌های اخیر از جمله خودرو، برنج و دارو در روزهای گذشته گفت: چه کسی پاسخگویی گرانی افسارگسیخته است؟، آقایان وزارت صمت و وزارتخانه‌های ذیربط بیایید تلاش کنیم به مردم کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دست‌های برای تضعیف نظام و دولت در کار است، اظهار کرد: پشت پرده گرانی‌های اخیر بررسی و دلایل آن شناسایی و اعلام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: مردم تبریز و آذربایجان از دولت و ریاست جمهوری می‌ خواهند برای برخورد با گرانفروشی و نابسمانی‌های بازار اقدام جدی و عملی شود.

انتقاد خطیب جمعه تبریز از گرانی‌های افسارگسیخته خودرو، برنج و دارو : رئیس جمهور برای برخورد با گرانفروشی اقدام عملی کند

وی اظهار کرد: دولتمردان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند و برای حل مشکلات معیشتی به ویژه تورم و گرانی اقدام عملی کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام گذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا و با تکیه بر آخرین تجهیزات دفاعی و نظامی محبوب مردم است و این نیروی عظیم مسلح در حقیقت لباس عزت و شرف بر تن دارد.

وی با اشاره به شعارهای دوران پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: شناخت امام راحل از مردم و بصیرت مردم در زمان انقلاب باعث شد ارتش خود را فدایی ملت بداند و مردم نیز در پاسخ آن‌ها، شعار ملت فدای ارتش را در خیابان‌ها طنین انداز کردند چون ارتش مایه عزت و افتخار کشور بوده و هست.

امام جمعه تبریز از اینکه عده ای ناآگاه در ماه های ابتدایی انقلاب اسلامی سر ناسازگاری با ارتش کرده و در پی حذف آن بودند، ادامه داد: برای حقانیت ارتش همین بس که نخستین شهید ترور تاریخ انقلاب اسلامی امیر سپهبد قرنی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در پیام روز ۲۸ فروردین به مردم گفتند که از ارتش پشتیبانی کنید، اضافه کرد: در همین پیام امام راحل به ارتشیان نیز دستور داد که با ساز و برگ و تجهیزات کامل به خیابان‌ها بیایند تا قدرت خود را به نمایش بگذارید.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم با یادآوری رشادت‌ها و فداکاری‌های ارتش در همه دوران‌ها به ویژه دفاع مقدس، گفت: ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس به خوبی نشان داد که شایسته این حمایت‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده است تا جایی که مقام رهبری این ارتش را ارتش حزب الله و شجره طیبه نامگذاری کردند

۲۱۲۱