شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین

کرملین: عملیات در اوکراین ادامه دارد

کرملین: عملیات در اوکراین ادامه دارد و اهدافش محقق خواهد شد

سخنگوی کرملین «آزاد کردن سرزمین‌های اوکراین از واحدهای ملی‌گرا» را مهمترین موضوع عملیات در این کشور خواند و تاکید کرد در تحقق آن نباید شکی وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (جمعه) بار دیگر تاکید کرد که همه اهداف عملیات ویژه روسیه در اوکراین محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف به خبرنگاران گفت: نکته اصلی این است که [سرزمین‌ها] را از این واحدهای ملی‌گرا آزاد کنیم. عملیات ادامه دارد و وظایف آینده به خوبی مشخص است. آن‌ها باید انجام شوند و انجام خواهند شد. نباید هیچ شکی وجود داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: در مناطقی که واحدهای ملی‌گرا غیرنظامیان را گروگان نمی‌گیرند، تأسیسات اجتماعی و خانه‌ها را هدف قرار نمی‌دهند، زندگی مسالمت‌آمیز برقرار است. و در جاهایی که واحدهای ملی‌گرا همان کاری را که قبلاً گفتم انجام می‌دهند، مبارزه شدیدی در جریان است و همه در آنجا در معرض نابودی قرار دارند.

پیش‌تر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم تاکید کرده بود که اهداف عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین محقق خواهد شد. وی در دیدار با کارکنان پایگاه فضایی «وستوچنی» در خاور دور روسیه، در خصوص تحقق اهداف عملیات در اوکراین که آن‌ها را  «کاملاً روشن و عالی» خواند،  گفت: اینطور خواهد بود. شکی نیست.  

پوتین در ادامه اظهار داشت: هدف اصلی (عملیات) کمک به مردم دونباس [منطقه در شرق اوکراین] است که استقلال آن را به رسمیت شناختیم. ما مجبور شدیم این کار را انجام دهیم زیرا مقامات کی‌یف تحت فشار غرب از پیروی از توافقات مینسک با هدف حل صلح‌آمیز مشکلات مربوط به دونباس خودداری کردند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین تصریح کرد: شاخه‌های نئونازی در کی‌یف در حال گسترش بود و درگیری با مسکو به حتم اتفاق می‌افتاد، تنها مسئله زمان این درگیری بود.

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) ولادیمیر پوتین در واکنش به درخواست کمک سران جمهوری‌های دونباس، آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را اعلام و تأکید کرد که مسکو به هیچ عنوان قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این کشور خلع سلاح و نازی‌زدایی کردن کشور اوکراین است.

منبع: فارس