شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عربستان#ایران#دولت#دولت بایدن

نشریه آمریکایی گزارش داد؛

درخواست رژیم صهیونیستی از آمریکا و عربستان برای ترمیم روابط

درخواست رژیم صهیونیستی از آمریکا و عربستان برای ترمیم روابط

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: ترمیم روابط بین واشنگتن و ریاض به ویژه در زمانی که دولت بایدن قصد دارد به توافق هسته‌ای ایران بازگردد، بسیار مهم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «مایکل هرتزوگ» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت برای منطقه ما بسیار مهم خواهد بود که آمریکا و عربستان سعودی روابط خود را ترمیم کنند.

نشریه آمریکایی «اکسیوس» به نقل از سفیر رژیم صهیونیستی نوشت: عربستان سعودی از نظر راهبردی بازیگر بسیار مهمی در منطقه ما و در کل جهان اسلام است. من همه مشکلات را نادیده نمی‌گیرم ولی به نظرم ترمیم روابط ریاض- واشنگتن برای بهبود روابط در منطقه ما بسیار مهم است. ترمیم روابط بین واشنگتن و ریاض به ویژه در زمانی که ایالات متحده قصد دارد به توافق هسته‌ای ایران که مورد مخالفت اسرائیل و عربستان سعودی است، بسیار مهم خواهد بود.

بنا به گزارش اکسیوس، سفیر رژیم صهیونیستی به سوال این نشریه مبنی بر اینکه آیا شخصاً مقامات آمریکایی را در این زمینه تحت فشار قرار داده است، پاسخی نداده است.

به نوشته این نشریه اینترنتی آمریکایی، تل آویو با نگرانی به ادامه تنش در روابط میان دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و عربستان سعودی می‌نگرد و بیم آن دارد که این امر به نزدیکی عربستان سعودی با روسیه و چین و کاهش حضور آمریکا در خلیج فارس و گسترش نفوذ ایران منجر شود.

اکسیوس افزود: روابط آمریکا و عربستان از زمان انتخاب بایدن که در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود عربستان را منزوی کند، تیره شده است. دولت بایدن بعداً گزارشی اطلاعاتی منتشر کرد و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را مستقیماً مسئول قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی متهم کرد.

از سوی دیگر سعودی‌ها نیز اخیراً درخواست‌های آمریکا را برای افزایش تولید نفت خود رد و در عوض به توافق تولیدی که با روسیه در چارچوب «اوپک +» منعقد شده است، اعلام پایبندی کردند.