شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسجد

خطیب مسجد الاقصی: فتوای مقابله با اسرائیلی‌ها پابرجا است

خطیب مسجد الاقصی: فتوای مقابله با اسرائیلی‌ها پابرجا است

شیخ "عکرمه صبری" در واکنش به ورود غیرقانونی نظامیان صهیونیست به این مکان مقدس، فتوای مقابله با آنها را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی امروز (جمعه) فتوای لزوم مقابله با صهیونیست‌ها در صورت به خطر انداختن این مکان مقدس را یادآوری کرد.

شیخ صبری در واکنش به این حملات گفته است: «متأسفانه صبح امروز شاهد بودیم که نظامیان صهیونیست طی حمله خود به مسجدالاقصی، نمازگزاران را با گلوله‌های جنگی مورد هدف قرار دادند؛ حملاتی که از سوی این رژیم ادامه دارند. صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند تا مسجدالاقصی را به طور کامل از فلسطینیان خالی کنند».

طبق گزارش پایگاه خبری «النشره» نیز خطیب مسجد الاقصی، ضمن هشدار درخصوص تداوم حملات صهیونیست‌ها گفت: «آن فتوای شرعی را یادآور می‌شویم که در مواقع خطر باید به سوی مسجد الاقصی رفت؛ حتی اگر نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی کسی را از نمازخواندن [در آن‌جا] منع کنند، در آن صورت نیز او ثواب نماز و نشستن در مسجد [الاقصی] را کسب خواهد کرد».

گفته می‌شود که در پی یادآوری این فتوا توسط خطیب مسجد الاقصی، ده‌ها اتوبوس از تمام شهرهای فلسطین آماده می‌شوند تا برای به سمت مسجد الاقصی در بیت المقدس، پایتخت فلسطین اشغالی حرکت کنند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد در پی مقابله جوانان فلسطینی با یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، حداقل ۹۰ فلسطینی مجروح شدند.

انتهای پیام