شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسجد الاقصی

هجوم دوباره نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی

هجوم دوباره نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی

سحرگاه امروز(جمعه) اشغالگران صهیونیست بار دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند و شماره شهدای فلسطینی طی دیروز و امروز به هفت نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، الجزیره روز جمعه گزارش کرد: اشغالگران قدس شریف به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و ده‌ها فلسطینی را در دو روز اخیر مجروح کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که به دنبال درگیری‌های مداوم در مسجد الاقصی ۵۹ مجروح فلسطینی به بیمارستان‌های قدس اشغالی انتقال داده شدند.

به نوشته الجزیره، تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری در دو روز اخیر به  هفت نفر رسید.

طی 15 روز گذشته تا امروز، 20 فلسطینی به دست نیروها اشغالگر قدس به شهادت رسیده اند. صهیونیست‌ها از آغاز ماه مبارک رمضان حملات خود را به فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش داده‌اند.

شمار صهیونیست‌هایی که در این مدت در عملیات مقاومت در کرانه باختری کشته شدند ۳ نفر و شمار زخمی‌های آنها نیز ۳۴ نفر است.

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی گفته که همچنان مجروحانی در مسجد الاقصی هستند اما نیروهای اشغالگر صهیونیستی مانع ورود آمبولانس‌ها برای انتقال زخمی‌ها می‌شوند.

بیمارستان صحرایی در بیت المقدس دایر شد

او می‌گوید یک بیمارستان صحرایی برای درمان مجروحان در مرکز اورژانس بیت المقدس دایر شده است.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی از گلوله‌های فلزی و گاز اشک آور برای سرکوب نمازگزاران در صحن‌های مسجد الاقصی استفاده کردند.

خبرگزاری فلسطین هم گزارش کرده که تعداید از نمازگزاران همچنان در داخل مسجد الاقصی و قبه الصخره(گنبد طلایی) حبس شده‌اند و نیروهای اشغالگر صهیونیست تمام درهای منتهی به مسجد الاقصی به جز «باب حطه» را بسته اند.

همچنین به گزارش روسیا الیوم، در پی درگیری ها با فلسطینیان، سه نظامی صهیونیست زخمی شده اند.

سازمان ملل خواستار آرامش شد

الجزیره در عین حال گزارش کرد: در پی درگیری‌های مستمر در مسجد الاقصی، سازمان ملل متحد خواستار آرامش و پرهیز از تشدید تنش‌ها شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز جمعه به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد که تعرض و تعدی به مسجد الاقصی، سراسر منطقه را به آتش خواهد کشید.

حملات رژیم اشغالگر در کرانه باختری طی ماه آوریل (فروردین) همزمان با افزایش عملیات مقاومت مردمی در مقابله با جنایت‌های این رژیم افزایش یافت.

پیش تر در گزارش مرکز مطالعات اسیر فلسطین آمده بود که در ۱۲ روز نخست ماه مبارک رمضان، ۱۷۴ فلسطینی در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی از سوی نظامیان صهیونیستی بازداشت شده اند.

مرکز مطالعات اسیران فلسطین چهارشنبه شب اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی از ابتدای ماه مبارک رمضان، بازداشت فلسطینیان در اراضی اشغالی را شدت بخشیده است.

گروه‌های فلسطینی نیز درباره پیامدهای خطرناک حملات مداوم صهیونیست‌ها به مردم فلسطین هشدار داده بودند.

انتهای پیام