شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس

پژمانفر در گفتگو با مهر:

«شفافیت» باید رسمی، قانونی و فراگیر شود

«شفافیت» باید رسمی، قانونی و فراگیر شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در حال حاضر تعدادی از نمایندگان به صورت داوطلبانه آرای خود را در سایت اعلام می‌کنند اما این کار باید به صورت رسمی، قانونی انجام شود و فراگیر باشد.

نصرالله پژمانفر عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با ضرورت وجود شفافیت گفت: ما نمایندگان مجلس وکیل مردم هستیم و موکل باید نظر وکیل خود را بداند، این نمی‌شود که ادعا داشته باشیم رابطه ما با مردم وکالت است اما مردم حق نداشته باشند نظر ما را بدانند؛ این‌طور نمی‌شود که نماینده اگر دلش خواست نظرش را اعلام کند و اگر نخواست آن را اعلام نکند. این‌طور نمی‌شود؛ مردم باید بدانند ما در مجلس چه می‌کنیم و این رابطه باید با شفافیت آرا میان ما و مردم برقرار شود.

وی تصریح کرد: با تعدادی از نمایندگان در صحن مجلس پیگیر این هستیم که با رأی شفاف و علنی یعنی به صورت قیام قعودی به شفافیت آرا، اولین اقدام را برای شفافیت در مسیر رأی دادن به خود این طرح آغاز کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره نگرانی‌های مختلفی که درباره شفافیت وجود دارد گفت: در ابتدای کار ممکن است برخی مسائل ذهن بعضی افراد را به خود مشغول کند اما کم کم و به مرور زمان به موضوعی عادی و طبیعی تبدیل می‌شود، مثل اینکه نماینده‌ای سوال از وزیر می‌کند و وزیر پاسخ سوال را می‌دهد.

پژمانفر بیان کرد: در حال حاضر تعدادی از نمایندگان هستند که به صورت داوطلبانه آرای خود را در سایت اعلام می‌کنند، اما این کار باید به صورت رسمی، قانونی انجام شود و فراگیر باشد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این بار شفافیت در مجلس تصویب خواهد شد؟، بیان کرد: من فکر می‌کنم نظر نمایندگان مثبت است و امیدوار هستیم که این بار تکلیف شفافیت مشخص شود.