شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#بارسلونا

حذف فاجعه بار شاگردان ژاوی در نیوکمپ | خیانت بزرگ هواداران به بارسلونا برابر رقیب آلمانی

شاگردان ژاوی با شکست برابر انتراخت فرانکفورت از لیگ اروپا کنار رفتند.

بارسا

به گزارش همشهری آنلاین دیدارهای دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا، پنجشنبه شب برگزار شد و در حساس‌ترین دیدار بارسلونا در نیوکمپ با نتیجه 3 بر 2 برابر اینتراخت فرانکفورت شکست خورد تا با توجه به تساوی یک بر یک در بازی رفت از این رقابت ها کنار برود.

اما اتفاق عجیب در این دیدار حضور گسترده هواداران تیم آلمانی در ورزشگاه بود که تعجب کارشناسان را برانگیخت. طبق اعلام‌ رسانه‌های اسپانیایی حدود ۴۰ هزار هوادار بارسلونا بلیت‌های خود را در بازار سیاه به تماشاگران میهمان فروختند و تیم‌ خود را در این دیدار حساس تنها گذاشتند.

در این بازی شاگردان ژاوی خیلی زود غافلگیر شدند. در همان دقیقه سوم "اریک گارسیا" مدافع بارسا مرتکب خطای‌ پنالتی شد و "کاستیچ" برای فرانکفورت گلزنی کرد تا هزاران هوادار تیم‌ میهمان که ورزشگاه‌ را به انحصار خود در آورده بودند، شادمان شوند.

بازیکنان بارسلونا که از جو عجیب‌ ورزشگاه و گل زودهنگام حریف با شوک مواجه شده بودند در ادامه نیمه نخست نیز نتوانستند فرصتی خلق کنند. در دقیقه ۳۶ "رافائل بوره" هافبک فرانکفورت با شوتی وحشتناک از پشت محوطه توپ‌ را به تور دروازه بارسلونا دوخت تا اختلاف دو برابر شود.

در آغاز نیمه دوم، "اوبامیانگ" دو موقعیت عالی را از دست داد تا امیدهای بارسلونا از بین برود. در دقیقه ۶۷، "کاستیچ" در یک ضد حمله و با ضربه‌ای از زاویه بسته سومین گل فرانکفورت را ثبت کرد و فاجعه نیوکمپ‌ تکمیل شد.

"سرخیو بوسکتس" در دقیقه ۸۴ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما لحظاتی بعد این گل مردود شد. در دقیقه ۹۰ "بوسکتس" با شوتی تماشایی‌ از پشت محوطه جریمه دروازه میهمان را گشود تا سنگینی شکست تیمش کمتر شود. در دقیقه ۹۹ هم ممفیس‌ دپای" از روی نقطه پنالتی دومین گل بارسا را ثبت کرد اما برای کامبک‌ زدن خیلی دیر شده بود.

فرانکفورت این بازی را سه بر دو پیروز شد و در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت با برتری چهار بر سه به نیمه‌نهایی رسید. در برگاموی‌ ایتالیا، تیم‌ فوتبال آتالانتا مقابل لایپزیگ با شکست دو بر صفر مواجه شد تا نماینده آلمان در مجموع با برتری سه بر یک راهی نیمه‌نهایی شود."انکونکو" ستاره جوان لایپزیگ زننده هر دو گل تیمش بود.

لیون فرانسه در خانه خود مقابل وستهام‌ انگلیس با سه گل شکست خورد تا وستهام‌ به نیمه نهایی رسید.

در آخرین دیدار، رنجرز اسکاتلند میزبان براگا از پرتغال بود. بازی رفت با برتری‌ یک بر صفر براگا همراه شد و رنجرز در دیدار برگشت تا پایان ۹۰ دقیقه دو بر یک برنده شد تا نتیحه در مجموع دو بر دو مساوی شده و کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

با این اوصاف در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا، فرانکفورت با وستهام‌ مصاف می‌دهد و لایپزیگ به مصاف برنده دیدار براگا و رنحرز می‌رود.