شهر خبر

آشتیانی: پرسپولیس نباید غفلت کند/ عملکرد رضاییان در دفاع کناری بهتر است

آشتیانی: پرسپولیس نباید غفلت کند/ عملکرد رضاییان در دفاع کناری بهتر است

بازیکن سال‌های پیش تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد بازیکنان خارجی که در نیم فصل به جمع سرخ‌پوشان اضافه شده‌اند در حد و اندازه ترکیب اصلی پرسپولیس نیستند.

اردلان آشتیانی، بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به وضعیت این روزهای پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیسی ها امید زیادی داشتند که در جام حذفی مسیر کوتاه تر و نزدیک تری را برای قهرمانی را طی کنند اما باخت اخیر برابر آلومینیوم اراک این معادلات را برهم زد تا در شرایط فعلی موفقیت در لیگ برتر تنها راه باقی مانده پیش روی پرسپولیس برای کسب جام و قهرمانی باشد.

وی در ادامه افزود: با حذف از جام حذفی حالا باید تمام تمرکز ها روی لیگ معطوف باشد. در شرایط فعلی اصلی ترین موضوع در پرسپولیس جمع و جور کردن حاشیه ها و ایجاد شرایط روحی و روانی خوب است تا تیم با بهترین وضعیت خود را برای 6 فینال باقی مانده اش تا پایان فصل آماده کند.

بازیکن اسبق پرسپولیس تاکید کرد: پرسپولیس و استقلال به عنوان دو مدعی قهرمانی در هفته های پایانی شرایط ویژه و سختی را پیش روی دارند و بازی های دشواری در انتظار دو تیم است. با توجه به شرایط موجود و بدون احتمال لغزش استقلال، پرسپولیس دیگر جایی برای اشتباه کردن و غفلت ندارد و باید در 6 بازی باقی مانده 6 پیروزی را به دست آورد تا بتواند با تزلزل استقلال، صدر جدول را از این تیم بگیرد.

آشتیانی در مورد وضعیت رامین رضاییان در پرسپولیس به خبرنگار برنا گفت: رامین بازیکن بزرگ و قابلی است و بازیکنی با خصوصیات فنی او در فوتبال ایران خیلی کم است. با توجه به شرایط موجود و اینکه پرسپولیس معمولا با سیستم 2-4-4 بازی می کند، به نظر من استفاده از رامین در دفاع کناری می تواند به نفع پرسپولیس باشد و در دفاع راست عملکرد مفیدتری خواهد داشت. این در حالی است که با اضافه شدن دیگر بازیکن سمت راست پرسپولیس یعنی سیامک نعمتی می توان در منطقه راست بهترین ترکیب را برای پرسپولیس متصور شد.

آشتیانی با انتقاد از عملکرد نفرات خارجی تیم گل‌محمدی تصریح کرد: وقتی بازیکن خارجی جذب می شود باید به این موضوع دقت لازم شود که این نفرات می بایست یک سر و گردن از بازیکنان داخلی مان بالاتر باشند تا حضورشان در تیم ها مفید باشد. متاسفانه نفرات خارجی ما از این قابلیت محروم هستند و استفاده آنها در ترکیب اصلی نمی تواند سودی برای پرسپولیس داشته باشد. 

وی گفت: پرسپولیس استاد کارهای سخت و غیرممکن است. پس در حال حاضر ناامیدی از موفقیت و قهرمانی پرسپولیس معنایی ندارد. به اعتقاد من با یک ریکاوری روحی و روانی و با بالابردن روحیه تیم، می توان به ششمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در پایان فصل امیدوار بود، اتفاقی که می تواند بار دیگر بزرگی پرسپولیس را به همه ثابت کند.

انتهای پیام