شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم فوتبال#لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا؛

اولین برد آسیایی فولاد مقابل آخال ۱۰ نفره در دقیقه ۹۷

اولین پیروزی آسیایی فولاد مقابل آخال ۱۰ نفره در دقیقه ۹۷

تیم فوتبال فولاد خوزستان در سومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ مقابل آخال ترکمنستان با گل دقیقه ۹۷ کولیبالی به برتری رسید.

به گزارش مشرق، در ادامه دیدارهای هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ تیم فوتبال فولاد خوستان از ساعت ۲۰:۴۵ پنجشنبه در ورزشگاه پرنس عبدالله عربستان به مصاف آخال ترکمنستان رفت که موفق شد با گل ثانیه‌های پایانی کولیبالی به برتری یک بر صفر برسد.

 شاگردان جواد نکونام در شرایطی در این مسابقه به میدان رفتند که در دو دیدار ابتدایی خود مقابل الغرافه قطر و شباب الاهلی امارات به تساوی رسیده بودند.

شاگردان جواد نکونام از همان ابتدا بازی را هجومی آغاز کردند.

اولین موقعیت جدی این دیدار در دقیقه ۱۰ روی شوت پریرا  رقم خورد اما این ضربه به بازیکنان آخال برخورد کرد. یک دقیقه پس از این اتفاق هم دوباره فولاد صاحب موقعیت شد که آن نیز ثمری نداشت.

در دقیقه ۲۳، ضربه ایستگاهی برای فولاد که پاتوسی از سمت چپ به سمت دروازه آخال ارسال کرد و ضربه سر پریرا از بالای دروازه‌ به بیرون رفت.

در دقیقه دقیقه ۳۲، شوت خطرناک بازیکن آخال به سمت دروازه فولاد روی توپ‌گیری از آبشک که در ابتدا با حرکت خوب گردان توپ دور شد و در ادامه با تکل بی‌نقص کولیبالی روی پای دینیف خطر از دروازه فولاد رفع شد.

دقیقه ۴۴ کرنر فولاد یک موقعیت را روی ارسال برای این تیم به وجود آورد که ضربه سر موسی کولیبالی نفسگیر به بیرون رفت.

در نیمه دوم نیز همین روند ادامه پیدا کرد اما دروازه آخال  طلسم شده بود. این در حالی بود که آخال از دقیقه ۵۱ ده نفره شد.

سانترهای پر تعداد شاگردان نکونام سرانجام در واپسین ثانیه‌های بازی  جواب داد و این بار سانتر از سمت راست مجتبی نجاریان روی سر موسی کولیبالی نشست تا این مدافع گلزنی کند تا شاگردان نکونام با کسب سه امتیاز از این دیدار خارج شوند.

با سه امتیاز این دیدار فولاد ۵ امتیازی شد و به صدر جدول گروه سوم رسید.

منبع: ایرنا