شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوباما#چین#بایدن

ترامپ: اوباما و بایدن مقصر ائتلاف خطرناک روسیه و چین هستند

ترامپ: اوباما و بایدن مقصر ائتلاف خطرناک روسیه و چین هستند

دونالد ترامپ در سخنانی جو بایدن و باراک اوباما را بابت تشکیل یک ائتلاف «خطرناک» میان روسیه و چین نکوهش کرد و مدعی شد خودش بیش از آل کاپون، جسی جیمز و بیلی بچه تحت پیگرد قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه روز چهارشنبه با شان هنتی در شبکه فاکس نیوز در مدت ۴۰ دقیقه به مسائلی از جمله اوکراین، سیاست، انرژی و تورم پرداخت.

او گفت اوباما و بایدن در خصوص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین، مرتکب «اشتباهات بزرگی» شدند و آنها را متهم کرد «این دو هیولای بزرگ را به سمت هم سوق داده‌اند.»

ترامپ می‌گوید هنوز در حال بررسی نامزدی برای ۲۰۲۴ است، با این سوال شان هنتی مواجه شد که اگر دوباره رئیس‌جمهوری آمریکا شود، چه کاری را متفاوت انجام خواهد داد؟ 

او گفت: من متوجه شدم رسانه بسیار فاسد است و بنابراین فکر می‌کنم چیزی که شاید بخواهم متفاوت انجام دهم، این باشد که اصلا روی آنها تمرکز نکنم و اینکه تنها روی انجام کار برای مردم آمریکا تمرکز داشته باشم. شما با رسانه‌ها سروکار دارید. آنها خیلی بی‌صداقت هستند، چیزهای مخالف می‌نویسند، منابعی دارند که منبع نیستند. آنها به طرز باورنکردنی نادرست هستند- از این رو به نام اخبار جعلی نامیده می‌شوند. فکر می‌کنم واقعاً روی انجام کار، بازگرداندن کشورمان متمرکز می‌شوم- کشور ما هرگز در موقعیتی که الان هست، و در سراسر جهان مورد با بی‌احترامی مواجه شده، قرار نگرفته است.

رئیس جمهور سابق آمریکا که درباره گزارش‌های مربوط به دوران ریاست‌جمهوری خود دل‌چرکین بود، گفت: توسط رسانه‌ها فریب خورده است و آنها را به گزارش نکردن در مورد معاملات تجاری هانتر بایدن و وسواس در مورد «حقه روسیه و روسیه و روسیه» متهم کرد.

دونالد ترامپ همچنین از پرونده‌های حقوقی که علیه او به جریان افتاد، گلایه کرد و گفت: طی این پنج سال، پرونده‌های ضد من روی هم رفته از تحقیقات علیه آل کاپون، جسی جیمز و بیلی بچه بیشتر بود. این مایه ننگ است و مردم این کشور چنین چیزی را نمی‌پذیرند. آنها اساسا مجری قانون را مسلح کرده‌اند.

او از بیل بار، دادستان کل سابق دولتش، بابت اینکه از استیضاح‌ها می‌ترسید، انتقاد کرد و ادامه داد: به بیل بار گفته بود نگران نباشد چون استیضاح به افزایش محبوبیتش منجر می‌شود.  

ترامپ با اشاره به اوکراین، تاکید کرد: ناتو را با وادار کردن سایر اعضا به پرداخت سهم خود تقویت کرده و گفت: به آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، نسبت به اتکای بیش از حد به روسیه برای نفت خود هشدار داده بود.

او ادامه داد: فراموش نکنید که من ناتو را بازسازی کردم. چون وقتی من رئیس‌جمهور شدم، در اولین جلسه ناتو که رفتم متوجه شدم که اکثر کشورها پول نمی‌دهند یا بسیار کمتر از آنچه باید، پول می‌دهند.

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده همچنین بر بودجه نظامی خودش و سیاست خودش در خصوص استقلال انرژی اشاره کرده و اقدامات جو بایدن در خصوص انرژی سبز را مورد تمسخر قرار داد و تاکید کرد: این برای نیازهای آمریکا کافی نیست.

ترامپ همچنین به استفاده از توربین‌های بادی که به گفته او باعث کشته شدن پرندگانی چون عقاب‌ها می‌شود، تاخت و گفت: این بکی از گران‌ترین اشکال انرژی است. این توربین‌ها همگی ساخت چین یا آلمان هستند و بنابراین آنها از آن سود می‌برند. مسخره است.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که در ۲۲ فوریه تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین را «هوشمندانه» خوانده بود، گفت: اکنون فکر می‌کند جنگ «وحشتناک» است. شان هنتی از او در مورد توصیفات قبلی‌اش درباره این درگیری نپرسید اما ترامپ به او گفت: «بسیار غم‌انگیز است وقتی ده‌ها هزار نفر را می‌بینید که می‌میرند.»

او از آن به عنوان «نسل‌کشی» یاد کرد. ترامپ بار دیگر گفت: اگر او رئیس‌جمهوری آمریکا بود، چنین اتفاقی نمی‌افتاد. او گفت: من پوتین را خیلی خوب می‌شناسم. ما درباره آن حرف زدیم، خیلی زیاد. او اوکراین را می‌خواست اما من گفتم شما وارد اوکراین نمی‌شوید. او هرگز به اوکراین نمی‌رفت.

ترامپ همچنین گفت: رئیس جمهوری چین هم به همان اندازه از تلاش نظامی برای تصرف تایوان که پکن آن را بخشی از خاک خود می‌داند، منصرف می‌شد.

او افزود: رئیس‌جمهور شی هرگز حتی به رفتن به تایوان فکر نمی‌کرد. نه در دوران دولت من.

شان هنتی در این گفت‌وگو از ترامپ پرسید: تهدید کدام کشور بزرگ‌تر است؛ چین یا روسیه؟

ترامپ گفت: هر دو آنها به شکل‌های متفاوتی تهدیداتی ایجاد می‌کنند. اما او از مقصر دانستن باراک اوباما و بایدن برای نزدیک‌تر کردن پوتین و شی جینپینگ گفت.

ترامپ افزود: آنچه اوباما و بایدن انجام دادند، بدترین چیزی بود که می‌توانست رخ دهد. آنها به علت انرژی و دیگر مسائل، و به طور احمقانه، روسیه و چین را به هم نزدیک کردند. این چیزی است که هرگز نمی‌توانست اتفاق بیفتد. آنها بدترین کار را کردند. آنها دو هیولای بزرگ را به هم نزدیک کردند.

انتهای پیام