شهرخبر

فیلمبرداری فیلم «قیصر» با تمرکز بر زندگی فرانتس بکن‌باوئر، فوتبالیست و مربی مشهور آلمانی، در کشور پراگ آغاز شد.

به گزارش هنر ام‌روز، در این فیلم که «قیصر» نام دارد، بکن‌باوئر با ساختارهای انعطاف‌ناپذیر و قوانین و مقررات تاریخ گذشته در فوتبال مبارزه می‌کند تا بتواند امور را طبق سلیقه خود پیش ببرد.

نقطه اوج این فیلم، پیروزی تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی سال ۱۹۹۰ است که تحت سرمربی‌گری بکن باوئر محقق شد.

کلاوس اشتاین باخر، بازیگر ۲۸ ساله آلمانی، که بازی در فیلم‌هایی چون قایق (Das Boot) و جشنواره اکتبر ۱۹۰۰ (Oktoberfest ۱۹۰۰) را در کارنامه دارد، بازیگر نقش اصلی فیلم قیصر خواهد بود و در این فیلم با فردیناند هوفر، ترزا ریزوس، استفان مور، الیور کونییتزنی، بتینا میتندوفر، هاینز-جوزف براون، کریستین آیزنبرگر و سینا تکوتش هم‌بازی می‌شود.

این فیلم زندگینامه‌ای به کارگردانی تیم تراگیزر، تهیه‌کنندگی باواریا فیکشن و براساس فیلمنامه‌ای از مارتین رواهاوس ساخته می‌شود و عنوان آن به لقب بکن باوئر یعنی قیصر اشاره دارد.

هانتس بکن‌باوئر ۱۱، سال ۱۹۴۵ در شهر مونیخ متولد شد و در ۹ سالگی فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرد. وی در سال ۱۹۶۵ اولین بازی خود برای تیم ملی آلمان را انجام داد و یک سال بعد تجربه حضور در جام جهانی را نیز به دست آورد. این فوتبالیست سرشناس در بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۰ سرمربی تیم ملی آلمان بود و در دوران سرمربی‌گری خود موفق شد تیم ملی فوتبال آلمان را در جام جهانی پیروز کند.