شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

الفتلاوی اعلام کرد؛

استقبال نمایندگان و احزاب مستقل عراق از راهکار چارچوب هماهنگی

استقبال نمایندگان و احزاب مستقل عراق از راهکار چارچوب هماهنگی

الفتلاوی گفت: راه حل ابتکاری چارچوب هماهنگی برای پایان دادن به بن بست سیاسی با حمایت و استقبال زیادی از سوی نمایندگان و احزاب مستقل همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، چارچوب هماهنگی عراق که ائتلافی متشکل از احزاب شیعه این کشور غیر از جریان صدر است، امروز چهارشنبه از افزایش نمایندگان متحد این ائتلاف از یک سوم به نصف بعلاوه یک خبر داد.

علی الفتلاوی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعی عراق گفت: راه حل ابتکاری چارچوب هماهنگی برای پایان دادن به بن بست سیاسی با حمایت و استقبال زیادی از سوی نمایندگان و احزاب مستقل همراه بوده است و اینها زیر چتر چارچوب هماهنگی خواهند بود.

الفتلاوی با اشاره به اینکه تعداد نمایندگان یک سوم تضمین کننده از نصف بعلاوه یک تعداد کرسی های پارلمان بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: ائتلاف سه گانه که متشکل از بارزانی، صدر و ائتلاف های سنی است، گزینه ای جز گفتگو و مذاکره با یک سوم تضمین کننده برای پایان دادن به بن بست سیاسی و تسریع در روند تشکیل دولت ندارند.

وی اعلام کرد: در حالی که عکس این موضوع باعث تداوم بن بست می شود و مسئولیت این موضوع برعهده ائتلاف سه گانه است زیرا راه حل ها را رد می کند و بر تداوم بن بست اصرار دارد.