شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم#قیمت#برنج#گوشت#رئیسی

کاربران خبرآنلاین: دولت از قیمت گوشت و برنج خبر دارد؟

کاربران خبرآنلاین: دولت از قیمت گوشت و برنج خبر دارد؟

اکثر کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی صورت گرفته در وبسایت خبرآنلاین مبنی بر اینکه " دولت رئیسی در کنترل قیمت کالاها چقدر موفق بود؟ " بر این عقیده بوده‌اند که دولت سیزدهم در این امر ناموفق عمل کرده است و در مدت کوتاهی قیمت‌ها در بازار صعودی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکثر کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی صورت گرفته مبنی بر اینکه " دولت رئیسی در کنترل قیمت کالاها چقدر موفق بود؟ " بر این عقیده بوده‌اند که دولت سیزدهم در کنترل قیمت‌ها نتوانسته است موفق عمل کند.

عده ای از کاربران خبرآنلاین عامل اصلی گرانی‌ها را دولت سیزدهم و مجلس یازدهم عنوان کرده‌اند؛ کاربری در این خصوص گفت:" کنترل قیمت ها !!!!! عامل اصلی افزایش قیمت ها همین دولت و مجلس بوده اند."

کاربر دیگری نیز در این خصوص گفت:" دولت نشان داده نه تنها برای کاهش قیمت ها قصدی نداشته بلکه به دنبال افزایش قیمت ها هست مثل حذف ارز ترجیحی."

عده‌ای از کاربران خبرآنلاین نیز در این بین به شعار انتخاباتی دولت سیزدهم اشاره کردند؛ کاربری با نام کارمند ساده در این خصوص گفت:"‌ به این جمله توجه کنید؟ مردم ایران یادتان هست هر روز صبح که بلند می شدید می دیدید که قیمت ها چند برابر شده است و.... حالا را با آن شعار انتخاباتی ریاست جمهوری مقایسه کنید دستتان می آید که چه شده است ... ."

عده‌ای از کاربران خبرآنلاین نیز افزایش مداوم قیمت‌ها را خارج از بدنه دولت دانسته‌اند؛ کاربری در این خصوص گفت:" راستی این پرسش در این دولت ودولت های گذشته معنایی دارد؟ وقتی دلالان بازار را در اختیار دارند کنترل قیمت ها جه معنی واساسا جز گرانی وتورم لجام گسیخته اقدامات دولت ها چه نتیجه ای داشته است؟ واینکه برای مسئولان مردم جایگاهی ندارند."

در این بین عده‌ای از کاربران خبرآنلاین دولت را اصلی‌ترین عامل گرانی‌ها عنوان کرده‌اند؛ کاربری با نام نادر در این خصوص گفت:" والله دولت ادعا میکنه که با گرانی مبارزه میکنه ولی خود دولت باعث گرانی است. مثلا برای هر کالای از تولید تا مصر ف اگر ۵ مرحله را عبور کند از ۵ بار ۹ درصد ارزش افزوده میگیرد . برای هر حرکتی مالیات بی دلیل دریافت میکند . شاید این مالیاتها فقط یک بار گرفته شود قیمت اجناس تا نصف پایین بیاید."

کاربر دیگری نیز در این خصوص گفت:" واقعا این سوال شما چیزی شبیه جوک ساله کنترل قیمت ؟؟ اصلا خود دولت و مجلس باعث افزایش قیمت ها هستند البته که سود خودشون هم در تورم و گرانیه اینها هیچ وقت به فکر مردم نبوند و نخواهند بود فقط به فکر خودشون و اطرافیانشون."

کاربر دیگری با بیان این موضوع که دولت رییسی خیلی ضعیف عمل می کند؛ گفت:"‌ کما اینکه هنوز دولت جدید از راه نرسیده مجوز افزایش هیجده درصدی قیمت کارخانه ای خودرو رو صادر کرد و مردمو نادیده گرفت."

عده‌ای از کاربران خبرآنلاین نیز تیم اقتصادی ناهماهنگ دولت سیزدهم را عامل اصلی گرانی‌های اخیر عنوان کرده‌اند نه دولت را.

کاربرانی نیز در این بین محصولاتی که در دولت سیزدهم افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کردند مثال زده‌اند؛ کاربری در این خصوص گفت:" قیمت گوشت قرمز و خرما و گوجه فرنگی و سیب زمینی خیلی افزایش یافته است و وزرای اقتصادی دولت مثل وزیر جهادکشاورزی در کنترل قیمت کالاها نا موفق بوده اند."

کاربر دیگری نیز با نام علی در این خصوص گفت:" تا یک ماه پیش ژلوفن ۶ یا ۷ تومن بود، دیروز گرفتم سیزده و نیم، یه سردرد ساده هم نمی شه گرفت."

کاربر دیگری نیز در این خصوص گفت:" متاسفانه اگر قبلا یه ویفر رو که روش زده بود ۸۰۰۰ تومان میخریدی الان اون ۸۰۰۰ تومان شده قیمت تولید کننده و ۹۱۰۰به مصرف کننده میفروشند فقط دست برا گرون فروشی باز شده است."

تعدادی از کاربران خبرآنلاین خواستار برگشت قیمت‌ها به زمان دولت دوازدهم شده اند؛ کاربری در این خصوص گفت:" اگر بتواند جناب رییسی قیمتها را به همان زمان اخر روحانی تحویل بدهد باید دستش را بوسید. فعلا که قیمت بعضی اجناس تا ۶۰ درصد بالارفته است.علی برکه الله."

کاربر دیگری نیز در این خصوص گفت:"‌ راستش بخواهین کم کم داره دلمون برای روحانی تنگ میشه افزایش قیمتها دراین ۷ماه دولت ریئسی تقریبا به اندازه دولت روحانی بوده است برای مثال همین خودرو که مثلا دغدغه کل جامعه هست."

عده ای از کاربران خبرآنلاین نیز در این بین به افزایش نرخ فولاد و سیمان از ابتدای دولت سیزدهم اشاره کرده‌اند؛ کاربری با نام علی صوفی در این خصوص گفت:" در کنترل قیمت ها هیچ گونه نظارتی که بتونه جلوی گرونی رو بگیره نشده وقیمت ها چند برابر شده .مگه قرار نبود قیمت سیمان وفولاد وایران خودرو ثابت بمونه چی شد."

۲۲۳۲۲۷