به گزارش اکوایران، دلار پس از کانال شکنی های متوالی سر انجام پشت سد مقاومتی ۲۸۲۰۰ تومان متوقف شد. تحلیل گران حوزه ارز قبلا اعلام کرده بودند که تثبیت قیمت دلار بالای محدوده ۲۸۲۰۰ تومان به راحتی امکان پذیر نخواهد بود. اسکناس آمریکایی هم پس از نفوذ به پله دوم کانال ۲۸ هزار تومانی در این محدوده نماند و از این محدوده عقب نشینی کرد. دلار تهران که صبح امروز در محدوده قیمتی ۲۸۰۰۰ تومان شروع به معامله کرده بود در ادامه روز کانال ۲۸ هزار تومانی را ترک کرد و در قیمت ۲۷۸۳۰ تومان معامله شد. 

دنده عقب قیمتی فقط در بازار تهران نبوده و دلار هرات و سلیمانیه نیز مانند دلار تهران به ترتیب در قیمت ۲۶۹۵۰ و ۲۷۶۳۰ تومان معامله شدند.

درهم که روز قبل بالاتر از محدوده ۷۷۰۰ تومان معامله می شد در روز جاری با عقب نشینی معامله گران درهم از محدوده قیمتی فوق، در قیمت ۷۵۵۰ تومان فروخته شد. فاصله ۱۰۰ تومانی نرخ دلار آزاد با نرخ برابری درهم به دلار نشان می دهد که معامله گران درهم امروز از جانب احتیاط اقدام به مبادله درهم می کردند. با توجه به روند نزولی دلار از صبح امروز، معامله گران درهم در قیمتی کمتر از نرخ برابری درهم به دلار  معامله کردند.

روند کلی دلار سنا در دو هفته اخیر کاهشی بوده است و قیمت تابلوی معاملات در صرافی ها کمتر از محدوده قیمتی اولین هفته فروردین بوده است. بازارساز هم جهت با بازار نزولی امروز نرخ دلار سنا را در معاملات امروز نیم درصد کاهش داد و دلار سنا در قیمت ۲۵۱۰۵ تومان روی تابلوی صرافی برای فروش درج شد.

پس از گزارش نرخ تورم آمریکا قیمت اونس جهانی افزایش یافت ولی سکه امامی هم جهت با بازار ارز کاهشی شد و در قیمت ۱۳ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان فروخته شد. افزایش حباب سکه تا محدوده ۲۰۰ هزار تومان سکه را در پله اول کانال ۱۳ میلیونی نگه داشت.

تحلیل گران بررسی رفتار قیمت ها در محدوده حمایتی ۱۳ میلیون تومان را مهم ارزیابی می‌کنند که می تواند جهت حرکت سکه را در آینده مشخص کند.

با بیشتر بودن قدرت کاهشی دلار در بازار امروز، هر گرم طلای هجده عیار در بازار طلا، ۱ میلیون و ۳۱۵ هزار تومان معامله شد.